Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen Connected Car
Opdrachtgever:
Volkswagen
Bureau:
Achtung! & Kraftwerk
Datum eerste publicatie:
07/07/2015
url:
http://www.volkswagen.nl/mijnvolkswagen
Categorie:
Mobile
Design
Media
Digital Service Idea

Credits

Concept:
Mervyn ten Dam, Bert Marissen, Alexis Jabour, Daniel Sytsma
Art Direction / Design:
Roy van Dijk
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Sioux
Account:
Dick Buschman, Sven Vening
Verantwoordelijk bij klant:
Jasper van der Bijl, Leony Hogenes, Ruud Groeliken
Overigen:
Productie TVC: CZAR


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De ‘Connected Car’ is een kans voor automerken om diverse premium features te introduceren en mensen te helpen met nieuwe vormen van service. Hoe kon Volkswagen voorloper worden op dit gebied? Met de MijnVolkswagen app proberen we mensen meer inzicht te geven in hun auto én hun eigen rijgedrag. Zo geven mensen de macht terug als zij bij de dealer zijn, helpen we ze zuiniger te rijden en lossen we praktische problemen op, zoals de eeuwige vraag of je auto wel op slot staat. Easy.
Voor/over product of dienst
Door de auto uit te rusten met een permanente internetverbinding, wordt er een grote hoeveelheid data beschikbaar over de auto voor de berijder en de fabrikant. Deze data wil Volkswagen gebruiken om mensen meer inzicht te geven in hun auto, aankomend onderhoud en hun eigen rijgedrag. Ook kunnen mensen altijd zien waar hun auto is, of deze op slot staat en of de tank vol is. Zo wil Volkswagen de merktrouw vergroten en een continue relatie met hun berijders opbouwen.
Doelgroep(en)
De eerste versie van de app was beschikbaar als test voor een beperkte groep consumenten, die een nieuwe Volkswagen ‘connected edition’ kochtten. Bij succes zou de technologie vanaf mei 2016 beschikbaar gemaakt kunnen worden voor alle modellen Polo, Golf en Passat vanaf bouwjaar 2010.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De ‘Connected Car’ is een kans voor automerken om diverse premium features te introduceren en mensen te helpen met nieuwe vormen van service. Hoe kon Volkswagen voorloper worden op dit gebied? Met de MijnVolkswagen app proberen we mensen meer inzicht te geven in hun auto én hun eigen rijgedrag. Zo geven mensen de macht terug als zij bij de dealer zijn, helpen we ze zuiniger te rijden en lossen we praktische problemen op, zoals de eeuwige vraag of je auto wel op slot staat. Easy.
Voor/over product of dienst
Door de auto uit te rusten met een permanente internetverbinding, wordt er een grote hoeveelheid data beschikbaar over de auto voor de berijder en de fabrikant. Deze data wil Volkswagen gebruiken om mensen meer inzicht te geven in hun auto, aankomend onderhoud en hun eigen rijgedrag. Ook kunnen mensen altijd zien waar hun auto is, of deze op slot staat en of de tank vol is. Zo wil Volkswagen de merktrouw vergroten en een continue relatie met hun berijders opbouwen.
Doelgroep(en)
De eerste versie van de app was beschikbaar als test voor een beperkte groep consumenten, die een nieuwe Volkswagen ‘connected edition’ kochtten. Bij succes zou de technologie vanaf mei 2016 beschikbaar gemaakt kunnen worden voor alle modellen Polo, Golf en Passat vanaf bouwjaar 2010.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
De ‘Connected Car’ is een kans voor automerken om diverse premium features te introduceren en mensen te helpen met nieuwe vormen van service. Hoe kon Volkswagen voorloper worden op dit gebied? Met de MijnVolkswagen app proberen we mensen meer inzicht te geven in hun auto én hun eigen rijgedrag. Zo geven mensen de macht terug als zij bij de dealer zijn, helpen we ze zuiniger te rijden en lossen we praktische problemen op, zoals de eeuwige vraag of je auto wel op slot staat. Easy.
Voor/over product of dienst
Door de auto uit te rusten met een permanente internetverbinding, wordt er een grote hoeveelheid data beschikbaar over de auto voor de berijder en de fabrikant. Deze data wil Volkswagen gebruiken om mensen meer inzicht te geven in hun auto, aankomend onderhoud en hun eigen rijgedrag. Ook kunnen mensen altijd zien waar hun auto is, of deze op slot staat en of de tank vol is. Zo wil Volkswagen de merktrouw vergroten en een continue relatie met hun berijders opbouwen.
Doelgroep(en)
De eerste versie van de app was beschikbaar als test voor een beperkte groep consumenten, die een nieuwe Volkswagen ‘connected edition’ kochtten. Bij succes zou de technologie vanaf mei 2016 beschikbaar gemaakt kunnen worden voor alle modellen Polo, Golf en Passat vanaf bouwjaar 2010.


Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
De ‘Connected Car’ is een kans voor automerken om diverse premium features te introduceren en mensen te helpen met nieuwe vormen van service. Hoe kon Volkswagen voorloper worden op dit gebied? Met de MijnVolkswagen app proberen we mensen meer inzicht te geven in hun auto én hun eigen rijgedrag. Zo geven mensen de macht terug als zij bij de dealer zijn, helpen we ze zuiniger te rijden en lossen we praktische problemen op, zoals de eeuwige vraag of je auto wel op slot staat. Easy.
Voor/over product of dienst
Door de auto uit te rusten met een permanente internetverbinding, wordt er een grote hoeveelheid data beschikbaar over de auto voor de berijder en de fabrikant. Deze data wil Volkswagen gebruiken om mensen meer inzicht te geven in hun auto, aankomend onderhoud en hun eigen rijgedrag. Ook kunnen mensen altijd zien waar hun auto is, of deze op slot staat en of de tank vol is. Zo wil Volkswagen de merktrouw vergroten en een continue relatie met hun berijders opbouwen.
Doelgroep(en)
De eerste versie van de app was beschikbaar als test voor een beperkte groep consumenten, die een nieuwe Volkswagen ‘connected edition’ kochtten. Bij succes zou de technologie vanaf mei 2016 beschikbaar gemaakt kunnen worden voor alle modellen Polo, Golf en Passat vanaf bouwjaar 2010.