Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Powerful Connections Oma Online
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
Achtung!/Wefilm/HetPRbureau/MEC
Datum eerste publicatie:
23/11/2015
url:
http://-
Categorie:
Content
Digital Campaign
Media

Credits

Concept:
Achtung!: Mervyn ten Dam, Niels Straatsma, Bert Marissen
Art Direction / Design:
-
Copy / Redactie:
Regie Wefilm: Jona Honer
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Lieke de Klein (Achtung!), Michelle Hart (MEC), Vera Mohrlein (Het PRbureau)
Verantwoordelijk bij klant:
Eva Zahrawi Ruiz, Xavier Feliu, Joke van Griensven, Annelies Valk
Overigen:
Strategie: Boris Nihom (Achtung!), Bas Welling (Wefilm), Daan ten Bosch (MEC), Ruben Cusell (Het PRbureau)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Voor veel ouderen zijn smartphones net wat te slim. Met ‘Oma Online’ creëerden we spraakmakende branded content en een relevant maatschappelijk initiatief, om ouderen weer te connecten. Hiermee vestigden we breed de aandacht op de positieve effecten van mobiele technologie en verbeterden we de associaties rondom het merk Vodafone significant.
Voor/over product of dienst
Vodafone is één van de meest bekende merken van Nederland, met een geholpen merkbekendheid van 99%. Alleen, de meeste mensen voelen geen bijzondere band met het merk. Het grote probleem van iedere netwerkprovider is dat mensen vooral aan je denken als er iets niet werkt. Dus als ze al sterke emoties hebben, zijn deze meestal negatief. Hoe kan Vodafone ervoor zorgen dat het merk niet alleen mensen met elkaar verbindt, maar dat mensen zich ook verbonden voelen met het merk?
Doelgroep(en)
Vodafone heeft ruim 5 miljoen klanten in Nederland, waar de smartphone penetratie zeer hoog is (81%). Met recht kan dus gezegd worden dat Vodafone zich met zijn merkcampagnes op een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking richt.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Voor veel ouderen zijn smartphones net wat te slim. Met ‘Oma Online’ creëerden we spraakmakende branded content en een relevant maatschappelijk initiatief, om ouderen weer te connecten. Hiermee vestigden we breed de aandacht op de positieve effecten van mobiele technologie en verbeterden we de associaties rondom het merk Vodafone significant.
Voor/over product of dienst
Vodafone is één van de meest bekende merken van Nederland, met een geholpen merkbekendheid van 99%. Alleen, de meeste mensen voelen geen bijzondere band met het merk. Het grote probleem van iedere netwerkprovider is dat mensen vooral aan je denken als er iets niet werkt. Dus als ze al sterke emoties hebben, zijn deze meestal negatief. Hoe kan Vodafone ervoor zorgen dat het merk niet alleen mensen met elkaar verbindt, maar dat mensen zich ook verbonden voelen met het merk?
Doelgroep(en)
Vodafone heeft ruim 5 miljoen klanten in Nederland, waar de smartphone penetratie zeer hoog is (81%). Met recht kan dus gezegd worden dat Vodafone zich met zijn merkcampagnes op een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking richt.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Voor veel ouderen zijn smartphones net wat te slim. Met ‘Oma Online’ creëerden we spraakmakende branded content en een relevant maatschappelijk initiatief, om ouderen weer te connecten. Hiermee vestigden we breed de aandacht op de positieve effecten van mobiele technologie en verbeterden we de associaties rondom het merk Vodafone significant.
Voor/over product of dienst
Vodafone is één van de meest bekende merken van Nederland, met een geholpen merkbekendheid van 99%. Alleen, de meeste mensen voelen geen bijzondere band met het merk. Het grote probleem van iedere netwerkprovider is dat mensen vooral aan je denken als er iets niet werkt. Dus als ze al sterke emoties hebben, zijn deze meestal negatief. Hoe kan Vodafone ervoor zorgen dat het merk niet alleen mensen met elkaar verbindt, maar dat mensen zich ook verbonden voelen met het merk?
Doelgroep(en)
Vodafone heeft ruim 5 miljoen klanten in Nederland, waar de smartphone penetratie zeer hoog is (81%). Met recht kan dus gezegd worden dat Vodafone zich met zijn merkcampagnes op een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking richt.