Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Porsche Decided By Drivers
Opdrachtgever:
Porsche Nederland
Bureau:
Achtung!
Datum eerste publicatie:
07/01/2015
url:
http://www.decidedbydrivers.nl
Categorie:
Content
Digital Campaign

Credits

Concept:
Mervin ten Dam & Jasper Janssen & Niklas Kristensen
Art Direction / Design:
Michael James Philips
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Egotribe
Account:
Johan de Meijer
Verantwoordelijk bij klant:
Ingrid Oudejans & Jan-Pieter Doove
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De Porsche 997 is een populair model Porsche. Maar veel 997 rijders laten hun auto niet bij de merkdealer onderhouden, omdat zij denken dat dit te kostbaar is. Een potentieel probleem voor Porsche, omdat zij zo veel inkomsten mislopen en klanten uit het oog verliezen. Maar de werkelijke prijs is een stuk lager dan mensen denken. Dus lieten we hen zelf de prijs bepalen, nadat we eerst duidelijk hadden gemaakt hoe bijzonder de service bij de merkdealer is. Porsche. Uncommon.
Voor/over product of dienst
Porsche service is niet zomaar service. Porsche maakt ongebruikelijke auto’s voor ongebruikelijke mensen en het niveau van service bij de merkdealer is dan ook van ongekend hoog niveau. Maar veel mensen denken wel dat het duur is. Waar de werkelijke prijs onder de 800 euro ligt, denken klanten eerder aan 1000 euro. Niet-klanten denken zelf 1100 euro. Tijd om daar iets aan te doen, zonder het premium karakter van het merk te verliezen.
Doelgroep(en)
De Porsche 997 is het model 911, geproduceerd tussen 2004 en 2012. Er rijden 3640 Porsche 997’s in Nederland rond, waarvan een groot aantal inmiddels aan hun tweede of derde eigenaar toe is. Als gevolg hiervan is meer dan 50% buiten het bereik van de organisatie (1850), omdat zij nooit als koper geregistreerd zijn en/of hun onderhoud niet bij een merkdealer laten uitvoeren. Hoe konden we deze mensen toch bereiken en overtuigen om weer naar de dealer te komen?


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
De Porsche 997 is een populair model Porsche. Maar veel 997 rijders laten hun auto niet bij de merkdealer onderhouden, omdat zij denken dat dit te duur is. Een potentieel probleem voor Porsche, omdat zij zo inkomsten mislopen en klanten uit het oog verliezen. Maar de werkelijke prijs is een stuk lager dan mensen denken. Dus lieten we hen zelf de prijs bepalen, nadat we eerst duidelijk hadden gemaakt hoe bijzonder de service bij de merkdealer is. Porsche. Uncommon.
Voor/over product of dienst
Porsche service is niet zomaar service. Porsche maakt ongebruikelijke auto’s voor ongebruikelijke mensen en het niveau van service bij de merkdealer is dan ook van ongekend hoog niveau. Maar veel mensen denken wel dat het duur is. Waar de werkelijke prijs onder de 800 euro ligt, denken klanten eerder aan 1000 euro. Niet-klanten denken zelfs 1100 euro. Tijd om daar iets aan te doen, zonder het premium karakter van het merk te verliezen.
Doelgroep(en)
De Porsche 997 is het model 911, geproduceerd tussen 2004 en 2012. Er rijden 3640 Porsche 997’s in Nederland rond, waarvan een groot aantal inmiddels aan hun tweede of derde eigenaar toe is. Als gevolg hiervan is meer dan 50% buiten het bereik van de organisatie (1850), omdat zij nooit als koper geregistreerd zijn en/of hun onderhoud niet bij een merkdealer laten uitvoeren. Hoe konden we deze mensen toch bereiken en overtuigen om weer naar de dealer te komen?