Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Socio - Mobiele applicatie tegen eenzaamheid onder ouderen
Opdrachtgever:
Hogeschool Utrecht - HU
Bureau:
-
Datum eerste publicatie:
18/01/2016
url:
http://dezeyene.wix.com/socio
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root
Art Direction / Design:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root
Copy / Redactie:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root
Interaction Design:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root
Technische realisatie:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root
Account:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root
Overigen:
Peter Jelsma, Tom Buitenhuis, Areg Sahakian en Amber Root


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Door de aanhoudende verbinding via het internet is steeds meer mogelijk. Ook op sociaal gebied zie je dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden die zich
steeds meer en intensiever richt op digitale platforms.

Helaas is er een groep die achterblijft.

En dat is niet zomaar een groep.

Onderzoek wijst uit dat van de 4,1 miljoen 55-plussers, 1 miljoen mensen zichzelf als eenzaam typeert.

Deze mensen willen wij helpen. Helpen met verbinden en helpen met het doorbreken van sociale drempels.
Voor/over product of dienst
SOCIO is een mobiele applicatie waar ouderen, maar ook diens familie en vrienden, met elkaar kunnen verbinden doormiddel van een ondersteunend forum en gezelschapsspellen.

Maar dat wat SOCIO uniek maakt in zijn soort, is dat gebruikers zelf kunnen bepalen op welke manier zij met elkaar communiceren. Via een tekst-, spraak- of
videogesprek.
En dat is belangrijk, want op deze manier kunnen gebruikers op hun eigen sociale niveau instappen en de sociale spieren trainen en ontwikkelen.
Doelgroep(en)
Socio’s doelgroep bestaat uit twee hoofdsegmenten: Eindgebruikers en zogenaamde ‘influencers’, laatst genoemde zijn niet altijd ook gebruikers maar minstens even belangrijk binnen onze marketingstrategie. Zij zijn namelijk vaak degene die oplossingen als Socio aandragen bij de minder digitaal onderlegde eindgebruiker. Denk bijvoorbeeld aan familie, vrienden maar ook werknemers van ouderenvoorzieningen. Onze uitingen en kanalen zijn er op gericht de beide doelgroepen op gepaste manier te bereike