Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
4 Jim
Opdrachtgever:
KRO-NCRV
Bureau:
KRO-NCRV, Pupkin, Elements Interactive
Datum eerste publicatie:
06/07/2015
url:
https://www.youtube.com/watch?v=D0U-9rGW8VI
Categorie:
Next TV & Film

Credits

Concept:
KRO-NCRV / Pupkin
Art Direction / Design:
Elements / KRO-NCRV
Copy / Redactie:
KRO-NCRV / Pupkin
Interaction Design:
Elements / KRO-NCRV
Technische realisatie:
Elements
Account:
Elements / KRO-NCRV
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
Hoofdpersoon in 4JIM is Jim, een 18-jarige jongen die leukemie heeft, uitbehandeld is, en zijn laatste zomer wil vieren met zijn familie en vrienden. Hij wil een zomer om nooit te vergeten. Hij roept daarbij de hulp in van kijkers, om zo zijn nalatenschap te verrijken.
4JIM is een transmediaal concept, waarbij NPO 3-kijkers en live-participanten interactief een bijdrage aan het verhaal in de dagelijkse uitzendingen leveren.
Voor/over product of dienst
Bij de invulling van het transmediale verhaal wilden we vooral spelen met het verschil tussen fictie en realiteit. De verhaallijnen waren gescript, maar het decor van de festivals en festivalgangers waren echt. Wat in het weekend gedraaid werd, werd doordeweeks uitgezonden. Het was een uitdagend experiment om een dramaserie, waarbij geïmproviseerd geacteerd werd, zo dicht op de actualiteit uit te zenden. En de acteurs wisten dus ook niet wat hen die zomer te wachten stond. Hierdoor beleefden ze
Doelgroep(en)
15-25 jarigen, een moeilijk te bereiken groep voor NPO3