Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM - Layover with a Local
Opdrachtgever:
KLM
Bureau:
Achtung!
Datum eerste publicatie:
18/02/2016
url:
http://www.studiokraftwerk.nl/klm/
Categorie:
Mobile
Design
Innovation
Digital Campaign
Digital Service Idea

Credits

Concept:
Jasper Janssen, Niklas Kristensen, Boris Nihom, Daniel Sytsma
Art Direction / Design:
Christian Mezöfi, Scott McPherson, Joost Huver
Copy / Redactie:
Jasper Janssen, Niklas Kristensen, Elko Born
Interaction Design:
Joost Huver
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
Sharinda Teunissen
Verantwoordelijk bij klant:
Mirjam Esveld
Overigen:
Johannes Mattson, Rutger Paulusse, Massive Music


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
‘Layover with a Local’ koppelt Amsterdammers aan KLM passagiers die een overstap maken op Schiphol. Met deze service hoeven reizigers zich tijdens de overstaptijd niet meer te vervelen op Schiphol. In plaats daarvan kunnen ze kennismaken met het centrum van Amsterdam. Bij het koppelen van passagiers aan locals wordt rekening gehouden met interesses en taalvoorkeur. Realtime informatie en notificaties zorgen ervoor dat de reiziger weer op tijd terugkeert naar Schiphol voor de volgende vlucht
Voor/over product of dienst
Al jaren probeert KLM zich te onderscheiden op het gebied van service. Social media en digitale innovatie spelen hierin een belangrijke rol. Tot nu toe heeft KLM zich vooral beperkt tot het boekingsproces en de vlucht zelf. Maar één moment bleef een gat in de customer journey: een eventuele overstap in Amsterdam. 70% van het verkeer met KLM maakt gebruik van Schiphol als hub om verder te reizen. Deze passagiers worden steeds belangrijker voor de business van KLM.
Doelgroep(en)
De dienst richt zich op passagiers met een overstap van 6 uur of langer. Dit is ongeveer 10% van de KLM passagiers met een overstap op Schiphol. De grootste uitdaging was echter om Amsterdammers te vinden die intrinsiek gemotiveerd zouden zijn om aan de dienst mee te doen. Binnen de Amsterdammers richt KLM zich daarom op specifieke groepen, zoals taalstudenten en expats.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
‘Layover with a Local’ koppelt Amsterdammers aan KLM passagiers die een overstap maken op Schiphol. Met deze service hoeven reizigers zich tijdens de overstaptijd niet meer te vervelen op Schiphol. In plaats daarvan kunnen ze kennismaken met het centrum van Amsterdam. Bij het koppelen van passagiers aan locals wordt rekening gehouden met interesses en taalvoorkeur. Realtime informatie en notificaties zorgen ervoor dat de reiziger weer op tijd terugkeert naar Schiphol voor de volgende vluch
Voor/over product of dienst
Al jaren probeert KLM zich te onderscheiden op het gebied van service. Social media en digitale innovatie spelen hierin een belangrijke rol. Tot nu toe heeft KLM zich vooral beperkt tot het boekingsproces en de vlucht zelf. Maar één moment bleef een gat in de customer journey: een eventuele overstap in Amsterdam. 70% van het verkeer met KLM maakt gebruik van Schiphol als hub om verder te reizen. Deze passagiers worden steeds belangrijker voor de business van KLM.
Doelgroep(en)
De dienst richt zich op passagiers met een overstap van 6 uur of langer. Dit is ongeveer 10% van de KLM passagiers met een overstap op Schiphol. De grootste uitdaging was echter om Amsterdammers te vinden die intrinsiek gemotiveerd zouden zijn om aan de dienst mee te doen. Binnen de Amsterdammers richt KLM zich daarom op specifieke groepen, zoals taalstudenten en expats.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
‘Layover with a Local’ koppelt Amsterdammers aan KLM passagiers die een overstap maken op Schiphol. Met deze service hoeven reizigers zich tijdens de overstaptijd niet meer te vervelen op Schiphol. In plaats daarvan kunnen ze kennismaken met het centrum van Amsterdam. Bij het koppelen van passagiers aan locals wordt rekening gehouden met interesses en taalvoorkeur. Realtime informatie en notificaties zorgen ervoor dat de reiziger weer op tijd terugkeert naar Schiphol voor de volgende vluch
Voor/over product of dienst
Al jaren probeert KLM zich te onderscheiden op het gebied van service. Social media en digitale innovatie spelen hierin een belangrijke rol. Tot nu toe heeft KLM zich vooral beperkt tot het boekingsproces en de vlucht zelf. Maar één moment bleef een gat in de customer journey: een eventuele overstap in Amsterdam. 70% van het verkeer met KLM maakt gebruik van Schiphol als hub om verder te reizen. Deze passagiers worden steeds belangrijker voor de business van KLM.
Doelgroep(en)
De dienst richt zich op passagiers met een overstap van 6 uur of langer. Dit is ongeveer 10% van de KLM passagiers met een overstap op Schiphol. De grootste uitdaging was echter om Amsterdammers te vinden die intrinsiek gemotiveerd zouden zijn om aan de dienst mee te doen. Binnen de Amsterdammers richt KLM zich daarom op specifieke groepen, zoals taalstudenten en expats.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
‘Layover with a Local’ koppelt Amsterdammers aan KLM passagiers die een overstap maken op Schiphol. Met deze service hoeven reizigers zich tijdens de overstaptijd niet meer te vervelen op Schiphol. In plaats daarvan kunnen ze kennismaken met het centrum van Amsterdam. Bij het koppelen van passagiers aan locals wordt rekening gehouden met interesses en taalvoorkeur. Realtime informatie en notificaties zorgen ervoor dat de reiziger weer op tijd terugkeert naar Schiphol voor de volgende vlucht
Voor/over product of dienst
Al jaren probeert KLM zich te onderscheiden op het gebied van service. Social media en digitale innovatie spelen hierin een belangrijke rol. Tot nu toe heeft KLM zich vooral beperkt tot het boekingsproces en de vlucht zelf. Maar één moment bleef een gat in de customer journey: een eventuele overstap in Amsterdam. 70% van het verkeer met KLM maakt gebruik van Schiphol als hub om verder te reizen. Deze passagiers worden steeds belangrijker voor de business van KLM.
Doelgroep(en)
De dienst richt zich op passagiers met een overstap van 6 uur of langer. Dit is ongeveer 10% van de KLM passagiers met een overstap op Schiphol. De grootste uitdaging was echter om Amsterdammers te vinden die intrinsiek gemotiveerd zouden zijn om aan de dienst mee te doen. Binnen de Amsterdammers richt KLM zich daarom op specifieke groepen, zoals taalstudenten en expats.


Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
‘Layover with a Local’ koppelt Amsterdammers aan KLM passagiers die een overstap maken op Schiphol. Met deze service hoeven reizigers zich tijdens de overstaptijd niet meer te vervelen op Schiphol. In plaats daarvan kunnen ze kennismaken met het centrum van Amsterdam. Bij het koppelen van passagiers aan locals wordt rekening gehouden met interesses en taalvoorkeur. Realtime informatie en notificaties zorgen ervoor dat de reiziger weer op tijd terugkeert naar Schiphol voor de volgende vlucht
Voor/over product of dienst
Al jaren probeert KLM zich te onderscheiden op het gebied van service. Social media en digitale innovatie spelen hierin een belangrijke rol. Tot nu toe heeft KLM zich vooral beperkt tot het boekingsproces en de vlucht zelf. Maar één moment bleef een gat in de customer journey: een eventuele overstap in Amsterdam. 70% van het verkeer met KLM maakt gebruik van Schiphol als hub om verder te reizen. Deze passagiers worden steeds belangrijker voor de business van KLM.
Doelgroep(en)
De dienst richt zich op passagiers met een overstap van 6 uur of langer. Dit is ongeveer 10% van de KLM passagiers met een overstap op Schiphol. De grootste uitdaging was echter om Amsterdammers te vinden die intrinsiek gemotiveerd zouden zijn om aan de dienst mee te doen. Binnen de Amsterdammers richt KLM zich daarom op specifieke groepen, zoals taalstudenten en expats.