Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Pridestream
Opdrachtgever:
KPN
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
20/07/2015
url:
http://award-entry.com/pridestream/
Categorie:
Website
Mobile
Social Media
Content
Innovation
Digital Campaign

Credits

Concept:
Ed van Bennekom, Jasper Diks, Zwier Veldhoen (CD)
Art Direction / Design:
Ed van Bennekom, Olaf van der Geld (CD), Mickel van Kouwen, Marcel Berghuis
Copy / Redactie:
Jasper Diks, Zwier Veldhoen (CD)
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
strategie: Mijntje Cuijpers, Elke van Eijk, Marc Oosterhout, account: Anouk Zink, Ralph Balk, Gonny Pullens, Floris Reuvers, producers: Tisha Hoppenbrouwers, Jasper Baartmans, Christ Bloemheuvel, Monique Neuteboom, Moniek van de Rijt
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
Renoud Netjes (motion graphics), DutchView & Encircle (streaming), CHAIN (led technique & audio), The Ambassadors (animation & sound), Gaypride BOOT, MADE.FOR.DIGITAL (after movie), STAR STUDDED STUDIOS (music boot)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Jaarlijks vieren we met de Canal Pride de vrijheid om jezelf te kunnen zijn. Helaas is dit niet voor iedereen op deze wereld vanzelfsprekend. Pridestream maakte het mogelijk om, ook als je je geaardheid niet openlijk kan tonen, toch deel uit te maken van het feest. Via een speciale boot, uitgerust met een 360° camera, kon iedereen ter wereld online inloggen op de veilige livestream, om zich toe te laten juichen door het publiek. En zo even te ervaren hoe het voelt om vrij en jezelf te kunnen zij
Voor/over product of dienst
KPN gelooft in diversiteit en het recht om jezelf te zijn. Dit draagt het intern uit, door een platform te bieden voor haar LGBT’s medewerkers genaamd KPN Pride. Daarnaast gelooft KPN dat telecom technologie mensen verbindt en bevrijd. Pridestream bracht het geloof in diversiteit en de rol van technologie perfect samen: door als KPN steun te betuigen en door een vrijheidservaring mogelijk te maken voor iedereen wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride kon, mocht of durfde te zijn.
Doelgroep(en)
1. Alle Nederlanders. 2. Openlijke maar ook niet openlijke lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride (AGP) aanwezig konden, mochten of durfden zijn. Zowel individuen als LGBT en LGBT-rechten organisaties, communities en influentials. 3. De nationale en internationale pers.


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Jaarlijks vieren we met de Canal Pride de vrijheid om jezelf te kunnen zijn. Helaas is dit niet voor iedereen op deze wereld vanzelfsprekend. Pridestream maakte het mogelijk om, ook als je je geaardheid niet openlijk kan tonen, toch deel uit te maken van het feest. Via een speciale boot, uitgerust met een 360° camera, kon iedereen ter wereld online inloggen op de veilige livestream, om zich toe te laten juichen door het publiek. En zo even te ervaren hoe het voelt om vrij en jezelf te kunnen zij
Voor/over product of dienst
KPN gelooft in diversiteit en het recht om jezelf te zijn. Dit draagt het intern uit, door een platform te bieden voor haar LGBT’s medewerkers genaamd KPN Pride. Daarnaast gelooft KPN dat telecom technologie mensen verbindt en bevrijd. Pridestream bracht het geloof in diversiteit en de rol van technologie perfect samen: door als KPN steun te betuigen en door een vrijheidservaring mogelijk te maken voor iedereen wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride kon, mocht of durfde te zijn.
Doelgroep(en)
1. Alle Nederlanders. 2. Openlijke maar ook niet openlijke lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride (AGP) aanwezig konden, mochten of durfden zijn. Zowel individuen als LGBT en LGBT-rechten organisaties, communities en influentials. 3. De nationale en internationale pers.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Jaarlijks vieren we met de Canal Pride de vrijheid om jezelf te kunnen zijn. Helaas is dit niet voor iedereen op deze wereld vanzelfsprekend. Pridestream maakte het mogelijk om, ook als je je geaardheid niet openlijk kan tonen, toch deel uit te maken van het feest. Via een speciale boot, uitgerust met een 360° camera, kon iedereen ter wereld online inloggen op de veilige livestream, om zich toe te laten juichen door het publiek. En zo even te ervaren hoe het voelt om vrij en jezelf te kunnen zij
Voor/over product of dienst
KPN gelooft in diversiteit en het recht om jezelf te zijn. Dit draagt het intern uit, door een platform te bieden voor haar LGBT’s medewerkers genaamd KPN Pride. Daarnaast gelooft KPN dat telecom technologie mensen verbindt en bevrijd. Pridestream bracht het geloof in diversiteit en de rol van technologie perfect samen: door als KPN steun te betuigen en door een vrijheidservaring mogelijk te maken voor iedereen wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride kon, mocht of durfde te zijn.
Doelgroep(en)
1. Alle Nederlanders. 2. Openlijke maar ook niet openlijke lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride (AGP) aanwezig konden, mochten of durfden zijn. Zowel individuen als LGBT en LGBT-rechten organisaties, communities en influentials. 3. De nationale en internationale pers.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Jaarlijks vieren we met de Canal Pride de vrijheid om jezelf te kunnen zijn. Helaas is dit niet voor iedereen op deze wereld vanzelfsprekend. Pridestream maakte het mogelijk om, ook als je je geaardheid niet openlijk kan tonen, toch deel uit te maken van het feest. Via een speciale boot, uitgerust met een 360° camera, kon iedereen ter wereld online inloggen op de veilige livestream, om zich toe te laten juichen door het publiek. En zo even te ervaren hoe het voelt om vrij en jezelf te kunnen zij
Voor/over product of dienst
KPN gelooft in diversiteit en het recht om jezelf te zijn. Dit draagt het intern uit, door een platform te bieden voor haar LGBT’s medewerkers genaamd KPN Pride. Daarnaast gelooft KPN dat telecom technologie mensen verbindt en bevrijd. Pridestream bracht het geloof in diversiteit en de rol van technologie perfect samen: door als KPN steun te betuigen en door een vrijheidservaring mogelijk te maken voor iedereen wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride kon, mocht of durfde te zijn.
Doelgroep(en)
1. Alle Nederlanders. 2. Openlijke maar ook niet openlijke lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride (AGP) aanwezig konden, mochten of durfden zijn. Zowel individuen als LGBT en LGBT-rechten organisaties, communities en influentials. 3. De nationale en internationale pers.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Jaarlijks vieren we met de Canal Pride de vrijheid om jezelf te kunnen zijn. Helaas is dit niet voor iedereen op deze wereld vanzelfsprekend. Pridestream maakte het mogelijk om, ook als je je geaardheid niet openlijk kan tonen, toch deel uit te maken van het feest. Via een speciale boot, uitgerust met een 360° camera, kon iedereen ter wereld online inloggen op de veilige livestream, om zich toe te laten juichen door het publiek. En zo even te ervaren hoe het voelt om vrij en jezelf te kunnen zij
Voor/over product of dienst
KPN gelooft in diversiteit en het recht om jezelf te zijn. Dit draagt het intern uit, door een platform te bieden voor haar LGBT’s medewerkers genaamd KPN Pride. Daarnaast gelooft KPN dat telecom technologie mensen verbindt en bevrijd. Pridestream bracht het geloof in diversiteit en de rol van technologie perfect samen: door als KPN steun te betuigen en door een vrijheidservaring mogelijk te maken voor iedereen wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride kon, mocht of durfde te zijn.
Doelgroep(en)
1. Alle Nederlanders. 2. Openlijke maar ook niet openlijke lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride (AGP) aanwezig konden, mochten of durfden zijn. Zowel individuen als LGBT en LGBT-rechten organisaties, communities en influentials. 3. De nationale en internationale pers.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Jaarlijks vieren we met de Canal Pride de vrijheid om jezelf te kunnen zijn. Helaas is dit niet voor iedereen op deze wereld vanzelfsprekend. Pridestream maakte het mogelijk om, ook als je je geaardheid niet openlijk kan tonen, toch deel uit te maken van het feest. Via een speciale boot, uitgerust met een 360° camera, kon iedereen ter wereld online inloggen op de veilige livestream, om zich toe te laten juichen door het publiek. En zo even te ervaren hoe het voelt om vrij en jezelf te kunnen zij
Voor/over product of dienst
KPN gelooft in diversiteit en het recht om jezelf te zijn. Dit draagt het intern uit, door een platform te bieden voor haar LGBT’s medewerkers genaamd KPN Pride. Daarnaast gelooft KPN dat telecom technologie mensen verbindt en bevrijd. Pridestream bracht het geloof in diversiteit en de rol van technologie perfect samen: door als KPN steun te betuigen en door een vrijheidservaring mogelijk te maken voor iedereen wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride kon, mocht of durfde te zijn.
Doelgroep(en)
1. Alle Nederlanders. 2. Openlijke maar ook niet openlijke lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders wereldwijd die niet bij de Amsterdam Gay Pride (AGP) aanwezig konden, mochten of durfden zijn. Zowel individuen als LGBT en LGBT-rechten organisaties, communities en influentials. 3. De nationale en internationale pers.