Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Lekker Gaan
Opdrachtgever:
KPN
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
12/05/2015
url:
http://award-entry.com/good-to-go/
Categorie:
Design
Content
Innovation

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Wilbert Leering
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Mickel van Kouwen
Copy / Redactie:
Wilbert Leering
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
strategie: Bastiaan Weers, Elke van Eijk, account: Ralph Balk, Tamara Schelvis, Gonny Pullens, Dewi van der Kolk, producers: Jasper Baartmans, Barbara Leusink, Jony van Hees, Joakim Lindhout
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
Renoud Netjes (motion graphics), Tim Kerbosch (DoP), Martin Dijkstra (fotografie), Taco Arts (editor), Van Sonic (music & sound), COOPR (pr), The Online Company (mediabureau)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Jongeren kijken voornamelijk on-line video’s op hun mobiel als ze onderweg zijn. Hun reistijd is hierbij de doorslaggevende factor voor de keuze van content. Rondom dit gedrag creëerden we Lekker Gaan. Een silky smooth mobile first video platform die voelt als een app. Lekker Gaan selecteert gecureerde content, die precies past bij je reistijd. Daarbij kon je door een innovatie door de video’s swipen. Met Lekker Gaan is een nieuwe manier gecreëerd waarop mensen content kunnen ontdekken en select
Voor/over product of dienst
Wanneer de mobiele website gestart werd, werd eerst gevraagd om de je favoriete curator te selecteren. Daarna zette je de timer obv je reistijd. Het platform genereerde vervolgens een customized playlist, die direct uit Vimeo werd geladen. Waarbij ervoor werd gezorgd dat je nooit twee keer dezelfde video te zien kreeg. Om maximaal kijkplezier te garanderen, kon iedere video weggeswipt worden op een compleet nieuwe manier. Waarna direct een nieuwe video aan je playlist werd toegevoegd.
Doelgroep(en)
Primair: Jongeren tussen de 18 - 35 jaar.
Secundair: In principe iedereen die weleens video’s streamt op zijn mobiel.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Jongeren kijken voornamelijk on-line video’s op hun mobiel als ze onderweg zijn. Hun reistijd is hierbij de doorslaggevende factor voor de keuze van content. Rondom dit gedrag creëerden we Lekker Gaan. Een mobile first video platform dat gecureerde content selecteert, die precies even lang duurt als je reistijd. Hiermee is een nieuwe manier gecreëerd waarop mensen nieuwe content kunnen selecteren en vinden. Lekker Gaan maakt onderdeel uit van een campagne rondom hét streaming abonnement van KPN.
Voor/over product of dienst
Wanneer de mobiele website gestart werd, werd eerst gevraagd om de je favoriete curator te selecteren. Daarna zette je de timer obv je reistijd. Het platform genereerde vervolgens een customized playlist. Waarbij ervoor werd gezorgd dat je nooit twee keer dezelfde video te zien kreeg. Om maximaal kijkplezier te garanderen, kon iedere video weggeswipt worden op een compleet nieuwe manier. Waarna direct een nieuwe video aan je persoonlijke playlist werd toegevoegd.
Doelgroep(en)
Primair: Jongeren tussen de 18 - 35 jaar.
Secundair: In principe iedereen die weleens video’s streamt op zijn mobiel.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Jongeren kijken voornamelijk on-line video’s op hun mobiel als ze onderweg zijn. Hun reistijd is hierbij de doorslaggevende factor voor de keuze van content. Rondom dit gedrag creëerden we Lekker Gaan. Een silky smooth mobile first video platform die voelt als een app. Lekker Gaan selecteert gecureerde content, die precies past bij je reistijd. Daarbij kon je door een innovatie door de video’s swipen. Met Lekker Gaan is een nieuwe manier gecreëerd waarop mensen content kunnen ontdekken en select
Voor/over product of dienst
Wanneer de mobiele website gestart werd, werd eerst gevraagd om de je favoriete curator te selecteren. Daarna zette je de timer obv je reistijd. Het platform genereerde vervolgens een customized playlist, die direct uit Vimeo werd geladen. Waarbij ervoor werd gezorgd dat je nooit twee keer dezelfde video te zien kreeg. Om maximaal kijkplezier te garanderen, kon iedere video weggeswipt worden op een compleet nieuwe manier. Waarna direct een nieuwe video aan je playlist werd toegevoegd.
Doelgroep(en)
Primair: Jongeren tussen de 18 - 35 jaar.
Secundair: In principe iedereen die weleens video’s streamt op zijn mobiel.