Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KPN zoekt monteurs
Opdrachtgever:
KPN
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
20/04/2015
url:
http://award-entry.com/kpnzoektmonteurs/
Categorie:
Content
Digital Campaign

Credits

Concept:
de gebroeders Janssen
Art Direction / Design:
de gebroeders Janssen, Olaf van der Geld (CD)
Copy / Redactie:
de gebroeders Janssen
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
N=5
Account:
strategie: Bastiaan Weers, account: Ralph Balk, Floris Reuvers, producers: Michiel de Vos, Guy van der Hoop
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
Renoud Netjes, Martijn Broekema (animation), The Ambassadors (muziek)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
KPN zocht 200 nieuwe monteurs, voor de problemen van nu én die van de toekomst. De focus lag op MBO’ers met een affiniteit voor techniek. Een moeilijk te bereiken doelgroep en al helemaal voor een serieus bedrijf als KPN. Door in te spelen op één van de favoriete bezigheden van jongeren, online filmpjes kijken, is het toch gelukt om jongeren te raken. We maakten filmpjes waarin we problemen van de toekomst lieten zien en riepen op om te solliciteren bij KPN.
Voor/over product of dienst
Jongeren kennen KPN voornamelijk als consumentenmerk, maar als werkgever
is KPN relatief onbekend. Het gevolg daarvan is dat jongeren geen idee hebben wat een functie bij KPN inhoudt. Ook bleek uit onderzoek dat KPN als een afstandelijke oude zakenman werd omschreven door de doelgroep. Niet bepaald een bedrijf waar jongeren willen werken.
Doelgroep(en)
De focus lag op recent afgestudeerde MBO'ers tussen de 17 en 26 jaar, met een sterke affiniteit voor techniek. Een moeilijk te bereiken doelgroep en al helemaal voor een serieus bedrijf als KPN. Die door de doelgroep werd omschreven als een afstandelijke oude zakenman.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
KPN zocht 200 nieuwe monteurs, voor de problemen van nu én die van de toekomst. De focus lag op MBO’ers met een affiniteit voor techniek. Een moeilijk te bereiken doelgroep, al helemaal voor een serieus bedrijf als KPN. Door een zakelijke boodschap te verpakken als leuke content is het gelukt om aan te sluiten bij de online belevingswereld van jongeren. En hen te laten solliciteren naar een baan bij KPN.
Voor/over product of dienst
Jongeren kennen KPN voornamelijk als consumentenmerk, maar als werkgever
is KPN relatief onbekend. Het gevolg daarvan is dat jongeren geen idee hebben wat een functie bij KPN inhoudt. Ook bleek uit onderzoek dat KPN als een afstandelijke oude zakenman werd omschreven door de doelgroep. Niet bepaald een bedrijf waar jongeren willen werken.
Doelgroep(en)
De focus lag op recent afgestudeerde MBO'ers tussen de 17 en 26 jaar, met een sterke affiniteit voor techniek. Een moeilijk te bereiken doelgroep en al helemaal voor een serieus bedrijf als KPN. Die door de doelgroep werd omschreven als een afstandelijke oude zakenman.