Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Alzheimer SOCKS
Opdrachtgever:
Alzheimer SOCKS
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
21/09/2015
url:
http://award-entry.com/alzheimer-socks/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Alzheimer Lab, Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen, Ed van Bennekom, Jasper Diks
Art Direction / Design:
Lukas van de Ven, Ed van Bennekom, Marcel Berghuis
Copy / Redactie:
Zwier Veldhoen, Jasper Diks
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Code & coding (website)
Account:
strategie: Jos Ahlers, Vincent Seeber, account: Ole Christern, Nicole Florencio, Maurice Gilissen, Yoeri Kastelein, Nadine Marcar, producers: Jasper Baartmans, Joakim Lindhout, Linda Kiphardt, Moniek van de Rijt
Verantwoordelijk bij klant:
Anne-Marie Blomesath (Alzheimer Nederland), Steven Bosch (Heineken), Martine van der Ent (DSM), Judith van Kranenburg (Alzheimer Nederland), Evelien Lemstra (VUmc), Jennifer Nijdam, Tijs van Olfen, Marije Potman (Unilever), Joep de Ruyter (Ziggo), Thomas
Overigen:
Mart Visser, Frans Molenaar, Ahold, Alzheimer Nederland, C&A, DSM, Euro Sox Plus, Heineken, HST Groep, Jacqueline de Haas Photography, LEWIS, Lustrous Law, Montapacking, Interloop, Philips, Sander Nieuwenhuys fotografie, &samhoud, Unilever, V&D, VUmc, Zig


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
We vroegen de Nederlandse top-ontwerpers, wijlen Frans Molenaar, die zelf aan de ziekte van Alzheimer leed, en Mart Visser, twee verschillende sokken te ontwerpen. Deze symboliseerden als paar Alzheimer SOCKS de verwarring die de ziekte van Alzheimer met zich mee brengt. Dragers van de sokken maken alzheimer zichtbaar, bespreekbaar (ze fungeren als conversation starter) én steunen onderzoek.
De PR- en social medialancering op Wereld Alzheimer Dag maakte de sokken direct landelijk nieuws.
Voor/over product of dienst
Een paar Alzheimer SOCKS bestaat uit twee verschillende sokken die de verwarring symboliseren waarmee Alzheimer-patiënten dagelijks mee kampen. Ze zijn opvallend in het straatbeeld, fungeren als aanleiding tot een gesprek en maken van de dragers een ambassadeur. De sokken genereren namelijk aandacht, maken alzheimer bespreekbaar en creëren meer bewustwording. De opbrengst van de sokken gaat direct naar onderzoek aan het VUmc Alzheimer centrum.
Doelgroep(en)
Met de campagne richten wij ons op jong volwassenen in Nederland. Voor hen is alzheimer een ver van-hun-bed show die geassocieerd wordt met extreme ouderdom en vergeetachtigheid terwijl zij nu en in de toekomst een belangrijke schakel zijn in de strijd tegen deze ziekte.