Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Meer weten is wel zo leuk
Opdrachtgever:
De volkskrant
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
10/10/2015
url:
http://-
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Bart Mol, Pol Hoenderboom, Joris Kuijpers, Dylan de Backer
Art Direction / Design:
Joris Kuijpers
Copy / Redactie:
Dylan de Backer
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Renate Ebbenhorst, Steven Beukers, Yuka Kambayashi
Verantwoordelijk bij klant:
Leo-Peter van Aerde, Remy Korunka
Overigen:
n.v.t.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De campagne ‘Meer weten is wel zo leuk’ pleit ervoor dat mensen zich meer verdiepen in een onderwerp: lees eens de krant in plaats van alleen de koppen op je telefoon! In het kader van ‘practice what you preach’ kwam de Volkskrant dan ook met een speciale aanbieding op je Facebook wall, die beter werd als je je erin verdiepte. In één oogopslag kon je de aanbieding zien. Maar door erop te klikken en daarmee de film mét geluid af te spelen, kwam je erachter dat er nog een betere aanbieding was.
Voor/over product of dienst
De Volkskrant is een kwaliteitskrant die, in tegenstelling tot wat velen nog denken, een stuk luchtiger is dan voorheen.
Om dit aan te zetten kiest De Volkskrant voor een luchtigere campagne met daarin ook speelse ideeën.
Doelgroep(en)
Nieuwsgierige Nederlanders, latente krantenlezers.