Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Transavia redesign
Opdrachtgever:
Transavia
Bureau:
Mirabeau
Datum eerste publicatie:
01/03/2015
url:
http://www.transavia.com
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Michiel Ooms (creative consultant)
Art Direction / Design:
Henk Haaima (Art direction), Benjamin Leleu, Naomi Yasuda, Laurens Bousardt (Design)
Copy / Redactie:
Sanne van der Well
Interaction Design:
Kim Liefhebber, Aukje Poppe, Koen Laan
Technische realisatie:
Transavia, Mirabeau en Accenture
Account:
Anouk van Maanen
Verantwoordelijk bij klant:
Harm van Hees
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Redesign Transavia.com.
Voor/over product of dienst
Per jaar vliegen tien miljoen passagiers met Transavia. 70% van het contact tussen de passagier en Transavia verloopt online. Transavia positioneert zichzelf als een enthousiaste reisgenoot die helpt, suggesties doet en je verrast. Daarom bedient het vernieuwde Transavia iedere individuele passagier persoonlijk en vrolijk via ‘Mijn Transavia’.
Doelgroep(en)
De traditionele doelgroep van Transavia bestaat uit Nederlanders die een zomervakantie, stedentrip of of wintersportvakantie willen boeken. Sinds 2015 zoekt Transavia, als lowcost airline van AirFrance/KLM, nadrukkelijk de concurrentie met Europese lowcosts als EasyJet en Ryanair. Dit betekent dat in de communicatie de zakelijke reiziger meer aandacht krijgt en de focus minder dan voorheen op traditionele zon- en zee vakantie 'fun' ligt.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Redesign Transavia.com.
Voor/over product of dienst
Per jaar vliegen tien miljoen passagiers met Transavia. 70% van het contact tussen de passagier en Transavia verloopt online. Transavia positioneert zichzelf als een enthousiaste reisgenoot die helpt, suggesties doet en je verrast. Daarom bedient het vernieuwde Transavia iedere individuele passagier persoonlijk en vrolijk via ‘Mijn Transavia’.
Doelgroep(en)
De traditionele doelgroep van Transavia bestaat uit Nederlanders die een zomervakantie, stedentrip of of wintersportvakantie willen boeken. Sinds 2015 zoekt Transavia, als lowcost airline van AirFrance/KLM, nadrukkelijk de concurrentie met Europese lowcosts als EasyJet en Ryanair. Dit betekent dat in de communicatie de zakelijke reiziger meer aandacht krijgt en de focus minder dan voorheen op traditionele zon- en zee vakantie 'fun' ligt.