Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Perron van de Liefde
Opdrachtgever:
Nederlandse Spoorwegen
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
14/02/2016
url:
http://award-entry.com/platform-of-love/
Categorie:
Social Media
Content
Innovation

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Wilbert Leering
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Peter Hebbing, Marcel Berghuis, Jaron Korvinus (StudioSpass; design & productie lijst installatie)
Copy / Redactie:
Romke Oortwijn, Nienke Oosterbaan
Interaction Design:
Teun Spierings (code&coding)
Technische realisatie:
Minivegas
Account:
strategie: Mijntje Cuijpers, Joris Gruiters, account: Maarten Posthumus, Willemijn Reuvers, producers: Barbara Leusink, Jasper Baartmans
Verantwoordelijk bij klant:
Claudia Felix, José Hofman, Marieke Nijhoff, Erik Kroeze
Overigen:
Renoud Netjes (motion graphics), Gregg Telussa (DoP), Maarten Boon (regisseur), Kim Hinrichs (editor), Massive Music (muziek), Mediabrands (mediabureau)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het afgelopen jaar had NS te maken met veel vertragingen en incidenten. Niet gek dat reacties van reizigers en de media soms flink negatief waren. Daarom werd het hoog tijd dat NS weer eens positief in het nieuws kwam. Valentijn bood een uitgelezen kans om de harten van treinreizigers terug te veroveren. In treinen en op perrons wordt namelijk volop geflirt. NS speelde deze Valentijn voor Cupido en deed waar het goed in is: mensen bij elkaar brengen.
Voor/over product of dienst
NS kwam tijdens Valentijn met Perron van de Liefde. Het bracht singles op station Haarlem en Utrecht Centraal live met elkaar in contact via grote schermen. Spannend, want er moest gelijk een keuze worden gemaakt: ga ik voor een match, of niet? De interactieve schermen werkten als een dating app, maar dan met real-time interactie. Matches mochten op champagnedate in de Koninklijke Wachtkamer op Amsterdam Centraal. De echt romantische lovebirds wonnen een treinreis naar Parijs.
Doelgroep(en)
1. Alle Nederlanders. 2. Pers/journalisten


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Het afgelopen jaar had NS te maken met veel vertragingen en incidenten. Niet gek dat reacties van reizigers en de media soms flink negatief waren. Daarom werd het hoog tijd dat NS weer eens positief in het nieuws kwam. Valentijn bood een uitgelezen kans om de harten van treinreizigers terug te veroveren. In treinen en op perrons wordt namelijk volop geflirt. NS speelde deze Valentijn voor Cupido en deed waar het goed in is: mensen bij elkaar brengen.
Voor/over product of dienst
NS kwam tijdens Valentijn met Perron van de Liefde. Het bracht singles op station Haarlem en Utrecht Centraal live met elkaar in contact via grote schermen. Spannend, want er moest gelijk een keuze worden gemaakt: ga ik voor een match, of niet? De interactieve schermen werkten als een dating app, maar dan met real-time interactie. Matches mochten op champagnedate in de Koninklijke Wachtkamer op Amsterdam Centraal. De echt romantische lovebirds wonnen een treinreis naar Parijs.
Doelgroep(en)
Perron van de Liefde had als doel om tegenwicht te bieden aan de negatieve berichtgeving en NS weer eens positief in het nieuws te brengen. Het online sentiment op Twitter en Facebook speelt hierin een belangrijke rol. En berichtgeving in de media. Doelgroep van de activatie was daarom zowel alle Nederlanders als pers/journalisten.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het afgelopen jaar had NS te maken met veel vertragingen en incidenten. Niet gek dat reacties van reizigers en de media soms flink negatief waren. Daarom werd het hoog tijd dat NS weer eens positief in het nieuws kwam. Valentijn bood een uitgelezen kans om de harten van treinreizigers terug te veroveren. In treinen en op perrons wordt namelijk volop geflirt. NS speelde deze Valentijn voor Cupido en deed waar het goed in is: mensen bij elkaar brengen.
Voor/over product of dienst
NS kwam tijdens Valentijn met Perron van de Liefde. Het bracht singles op station Haarlem en Utrecht Centraal live met elkaar in contact via grote schermen. Spannend, want er moest gelijk een keuze worden gemaakt: ga ik voor een match, of niet? De interactieve schermen werkten als een dating app, maar dan met real-time interactie. Matches mochten op champagnedate in de Koninklijke Wachtkamer op Amsterdam Centraal. De echt romantische lovebirds wonnen een treinreis naar Parijs.
Doelgroep(en)
Perron van de Liefde had als doel om tegenwicht te bieden aan de negatieve berichtgeving en NS weer eens positief in het nieuws te brengen. Het online sentiment op Twitter en Facebook speelt hierin een belangrijke rol. En berichtgeving in de media. Doelgroep van de activatie was daarom zowel alle Nederlanders als pers/journalisten.