Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Audi A4 Experience
Opdrachtgever:
Pon’s Automobielhandel (Audi)
Bureau:
DigitasLBi Amsterdam
Datum eerste publicatie:
03/09/2015
url:
https://itunes.apple.com/nl/app/audi-a4-virtual-reality-experience/id1028916600?mt=8
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Ellen Hooghiemstra
Art Direction / Design:
Ellen Hooghiemstra
Copy / Redactie:
Nynke de Groot
Interaction Design:
Ruben Vandenbussche
Technische realisatie:
VIEMR
Account:
Nathan Coppens, Arthur Hoogeveen, Floris Tunzi
Verantwoordelijk bij klant:
Wil Giezenaar, Joost Klumper
Overigen:
Eppo Luiken (Strategie), Dirk van den Bosch (MD), Mickel van Kouwen (Design) Yann Moszynski (Animatie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De nieuwe Audi A4 biedt de nieuwste techniek en de beste rij-ervaring. Hoe ervaar je dat voordat deze er is? Zet je schrap voor de Audi A4 Experience: een intense virtual reality beleving. Ontdek de kracht van de nieuwe generatie motoren door in een rollercoaster te stappen; Bang & Olufsen 3D Sound waarmee het voelt alsof je een concert bijwoont en de Audi Virtual Cockpit die je daar brengt waar je wilt zijn. Beleef de Audi A4 Experience via je eigen telefoon, met of zonder cardboard.
Voor/over product of dienst
De nieuwe Audi A4, een van de belangrijke volumemodellen van Audi, is in juli onthuld en arriveerde in Q4 2015 bij de Nederlandse Audi-dealers. Dit model is het nieuwste op het gebied van technologie en design, en garandeert een intense rij-ervaring. De highlights: Het Bang & Olufsen 3D Sound System, Matrix LED koplampen, de Audi Virtual Cockpit en nieuwe TDI en TFSI motoren.
Doelgroep(en)
1. Bestaande Audi rijders uit de dealer-base (huidig of potentieel A4).
2. Vreemd merkrijders die binnen het doelgroep-profiel van Audi A4 passen (5500/6800 Euro inkomen / 67% man, 40-54 jaar ) en binnen de contactstrategie zijn gekwalificeerd als A4 prospect.
3. Audi merkfans (bestaande rijders of vreemd merk).