Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Transavia - WhatsApp webcare
Opdrachtgever:
Transavia
Bureau:
Infoxmaxion
Datum eerste publicatie:
02/02/2015
url:
http://www.transaviawebcare.com/
Categorie:
Innovation
Digital Service Idea

Credits

Concept:
Transavia
Art Direction / Design:
Transavia, Informaxion
Copy / Redactie:
Transavia, Informaxion
Interaction Design:
Informaxion
Technische realisatie:
Informaxion
Account:
Jerry Downing, Christian Sinke
Verantwoordelijk bij klant:
Jerry Downing, Rob Abspoel
Overigen:
Bob Christiaanse


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In 2015 heeft Transavia haar positionering aangescherpt. Transavia wil een merk zijn wat voorop loopt op het gebied van digitale dienstverlening. Daarom heeft de airline begin 2015 WhatsApp als webcare kanaal toegevoegd. Hiermee was Transavia de eerste airline die WhatsApp actief inzette als webcare kanaal. In Nederland heeft WhatsApp meer dan 9 miljoen gebruikers (54% van de bevolking). Transavia wilde voor hen de drempel tot contact zo laag mogelijk maken.
Voor/over product of dienst
Transavia verzorgt vluchten naar meer dan 110 bestemmingen, met name in Europa. Het is een toegankelijke low-cost luchtvaartmaatschappij in Europa, die zich onderscheidt met haar gastvrijheid, service en digitale dienstverlening. Transavia (Nederland en Frankrijk) vervoert per jaar 10 miljoen passagiers.
Doelgroep(en)
Iedereen die met Transavia in contact wil komen en toegang heeft tot WhatsApp.


Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
In 2015 heeft Transavia haar positionering aangescherpt. Transavia wil een merk zijn wat voorop loopt op het gebied van digitale dienstverlening. Daarom heeft de airline begin 2015 WhatsApp als webcare kanaal toegevoegd. Hiermee was Transavia de eerste airline die WhatsApp actief inzette als webcare kanaal. In Nederland heeft WhatsApp meer dan 9 miljoen gebruikers (54% van de bevolking). Transavia wilde voor hen de drempel tot contact zo laag mogelijk maken.
Voor/over product of dienst
Transavia verzorgt vluchten naar meer dan 110 bestemmingen, met name in Europa. Het is een toegankelijke low-cost luchtvaartmaatschappij in Europa, die zich onderscheidt met haar gastvrijheid, service en digitale dienstverlening. Transavia (Nederland en Frankrijk) vervoert per jaar 10 miljoen passagiers.
Doelgroep(en)
Iedereen die met Transavia in contact wil komen en toegang heeft tot WhatsApp.