Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#BYEBYEHi
Opdrachtgever:
Hi/KPN
Bureau:
Fresh Bridge, FHV
Datum eerste publicatie:
24/03/2015
url:
http://nvt
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Fresh Bridge
Art Direction / Design:
Fresh Bridge, Wenneker, FHV
Copy / Redactie:
Fresh Bridge
Interaction Design:
Fresh Bridge
Technische realisatie:
Fresh Bridge, Wenneker
Account:
Fresh Bridge
Verantwoordelijk bij klant:
Hi/KPN


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Op 24 maart 2015 kwam het nieuws naar buiten: 'Hi wordt KPN'. Hiermee komt een eind aan een merk dat bijna 20 jaar lang een heel eigen positie innam in de markt en de beleving van haar klanten. Het is voor KPN van het grootste belang om te zorgen dat deze verandering goed wordt ontvangen en niet leidt tot een grootschalige uitstroom. Deze campagne moest op een Hi-waardige manier de doelgroep informeren én de verwachtte eventuele negatieve en geschrokken reacties ondervangen en positief draaien.
Voor/over product of dienst
Hi biedt in totaal eigen stijl een plek aan jongeren om zich thuis te voelen bij een telecomprovider. Voor hen gaat het om de eerste 'levensbehoeften': eten, drinken, internet. Hi communiceert niet over bel-bundels en pakketten maar over hoe er "Retesnel" nog meer "Crap on the Web" 'gestreamd' kan worden. De BYEBYEHi-content moest ondanks de beladen boodschap dus perfect in dit straatje passen om de juiste snaar te raken bij de trouwe Hi-doelgroep. Mr. Hi himself, Uriah Arnhem, hielp ons daarbij
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep van Hi bestaat uit jongeren tussen de 18 en 26 jaar waarin de actualiteiten en (onderlinge) communicatie zich vooral op social afspelen. Ze zijn 'social-savy', kennen de nieuwste internet trends en zijn altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ook besteedde we tijdens de campagne aandacht aan secundaire doelgroepen, zoals bijvoorbeeld Hi-winkelmedewerkers en de media-partners van Hi die het nieuws tegelijk met de rest van Nederland op 24 maart te horen kregen