Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Cadeau Kalender
Opdrachtgever:
McDonald's
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
01/12/2015
url:
http://-
Categorie:
Mobile
Design
Digital Campaign
Media

Credits

Concept:
Yacco Vijn, Radha Pleijsant, Jan Jesse Bakker
Art Direction / Design:
TBWA\NEBOKO
Copy / Redactie:
TBWA\NEBOKO
Interaction Design:
TBWA\NEBOKO
Technische realisatie:
Colorbleed, Superhero Cheesecake
Account:
Marielle Scholten, Remy Manck, Patritia Paladsingh
Verantwoordelijk bij klant:
Erwin Dito, Annemarie Swijtink, Merel Baetings, Malou Bune
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Het idee van een advent kalender met elke dag een cadeautje is heel simpel en plat: je opent een deurtje en de verrassing wordt duidelijk. Het leek ons veel interessanter om te kijken of we een gebruiker van de app echt het gevoel kunnen geven dat de stapel cadeaus in de ruimte voor hem ligt, dat je er omheen kan lopen en het cadeau van de dag letterlijk kan pakken. Zo ontstond de Cadeau Kalender.
Voor/over product of dienst
McDonald’s is al 40 jaar geworteld in de Nederlandse samenleving. McDonald’s Nederland is onderdeel van de McDonald’s Corporation, wereldwijd de grootste restaurantketen met meer dan 34.000 restaurants in 119 landen. Meer dan 70% van de McDonald’s restaurant wereldwijd is eigendom van lokale zelfstandige ondernemers (Franchisenemers).
Doelgroep(en)
De campagne is gericht op iedereen die bij McDonald’s komt. Primair tieners en jong volwassenen (15-30 jaar), die de hoogste bezoekfrequentie hebben in de categorie. Hoe zorgen we dat zij vaker voor McDonald’s kiezen? Secundair families, die op woensdag en in vakanties een hoge besteding opleveren.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Het idee van een advent kalender met elke dag een cadeautje is heel simpel en plat: je opent een deurtje en de verrassing wordt duidelijk. Het leek ons veel interessanter om te kijken of we een gebruiker van de app echt het gevoel kunnen geven dat de stapel cadeaus in de ruimte voor hem ligt, dat je er omheen kan lopen en het cadeau van de dag letterlijk kan pakken. Zo ontstond de Cadeau Kalender.
Voor/over product of dienst
McDonald’s is al 40 jaar geworteld in de Nederlandse samenleving. McDonald’s Nederland is onderdeel van de McDonald’s Corporation, wereldwijd de grootste restaurantketen met meer dan 34.000 restaurants in 119 landen. Meer dan 70% van de McDonald’s restaurant wereldwijd is eigendom van lokale zelfstandige ondernemers (Franchisenemers).
Doelgroep(en)
De campagne is gericht op iedereen die bij McDonald’s komt. Primair tieners en jong volwassenen (15-30 jaar), die de hoogste bezoekfrequentie hebben in de categorie. Hoe zorgen we dat zij vaker voor McDonald’s kiezen? Secundair families, die op woensdag en in vakanties een hoge besteding opleveren.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Het idee van een advent kalender met elke dag een cadeautje is heel simpel en plat: je opent een deurtje en de verrassing wordt duidelijk. Het leek ons veel interessanter om te kijken of we een gebruiker van de app echt het gevoel kunnen geven dat de stapel cadeaus in de ruimte voor hem ligt, dat je er omheen kan lopen en het cadeau van de dag letterlijk kan pakken. Zo ontstond de Cadeau Kalender.
Voor/over product of dienst
McDonald’s is al 40 jaar geworteld in de Nederlandse samenleving. McDonald’s Nederland is onderdeel van de McDonald’s Corporation, wereldwijd de grootste restaurantketen met meer dan 34.000 restaurants in 119 landen. Meer dan 70% van de McDonald’s restaurant wereldwijd is eigendom van lokale zelfstandige ondernemers (Franchisenemers).
Doelgroep(en)
De campagne is gericht op iedereen die bij McDonald’s komt. Primair tieners en jong volwassenen (15-30 jaar), die de hoogste bezoekfrequentie hebben in de categorie. Hoe zorgen we dat zij vaker voor McDonald’s kiezen? Secundair families, die op woensdag en in vakanties een hoge besteding opleveren.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Het idee van een advent kalender met elke dag een cadeautje is heel simpel en plat: je opent een deurtje en de verrassing wordt duidelijk. Het leek ons veel interessanter om te kijken of we een gebruiker van de app echt het gevoel kunnen geven dat de stapel cadeaus in de ruimte voor hem ligt, dat je er omheen kan lopen en het cadeau van de dag letterlijk kan pakken. Zo ontstond de Cadeau Kalender.
Voor/over product of dienst
McDonald’s is al 40 jaar geworteld in de Nederlandse samenleving. McDonald’s Nederland is onderdeel van de McDonald’s Corporation, wereldwijd de grootste restaurantketen met meer dan 34.000 restaurants in 119 landen. Meer dan 70% van de McDonald’s restaurant wereldwijd is eigendom van lokale zelfstandige ondernemers (Franchisenemers).
Doelgroep(en)
De campagne is gericht op iedereen die bij McDonald’s komt. Primair tieners en jong volwassenen (15-30 jaar), die de hoogste bezoekfrequentie hebben in de categorie. Hoe zorgen we dat zij vaker voor McDonald’s kiezen? Secundair families, die op woensdag en in vakanties een hoge besteding opleveren.