Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Beps Whatsapp
Opdrachtgever:
ING Nederland
Bureau:
SuperHeroes Amsterdam
Datum eerste publicatie:
07/09/2015
url:
https://vimeo.com/156854483/9ce7e23aa7
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
SuperHeroes Amsterdam
Art Direction / Design:
Nando Pawirodikromo, Krister Lima
Copy / Redactie:
Maaike Schutten, Niek Eijsbouts
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Magic Bullet
Account:
Evelien Schenkkan
Verantwoordelijk bij klant:
Petra Bremer, Falke van der Zander, Louise Meijer
Overigen:
Wireless Services, Mindshare


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Om mensen rond Prinsjesdag financieel bewust te maken lanceerde ING Beps WhatsApp. Bep is een praktische tante die op WhatsApp de Miljoenennota in gewonemensentaal uitlegt. Het unieke was dat Bep een week vóór Prinsjesdag mensen al updates stuurde. De beste chats met Bep werden tijdens Prinsjesdag gedeeld op sociale media. Zo veranderde WhatsApp van een gesloten communicatiemiddel in een volwaardig campagnemedium en wist Bep een nog groter publiek bewust te maken van hun financiële situatie.
Voor/over product of dienst
ING is met ruim 8,9 miljoen rekeninghouders een van de grootste en meest toonaangevende financiële dienstverleners van Nederland. Het product dat met deze campagne onder de aandacht werd gebracht zijn bankzaken in het algemeen, maar met een nadruk op het thema “Financieel Fit”. Een doorlopend thema om klanten te empoweren en hen vooruit te helpen met hun geldzaken. Elke dag weer.
Doelgroep(en)
Omdat de Miljoenennota iedereen in Nederland aan gaat, van student tot ondernemer en van huiseigenaar tot huurder, moest de campagne een grote massa aanspreken. De aard van de campagne en de daarmee gekozen media richtten zich wel specifiek op smartphone gebruikers.