Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hapsnapp
Opdrachtgever:
Wageningen University & Research centre
Bureau:
Kaliber
Datum eerste publicatie:
07/09/2015
url:
http://hapsnapp.ai/
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Sander Rietdijk en Bas Gezelle
Art Direction / Design:
Sander Rietdijk
Copy / Redactie:
Bas Gezelle
Interaction Design:
Linda Vermeer
Technische realisatie:
Erik Westra (Back-end developer) Johan Haneveld (Front-end developer) Donovan de Kuiper (Back-end developer)
Account:
Sander van Pijkeren en Eveline Dekkers
Verantwoordelijk bij klant:
Edwin Kelhout (Manager Online Marketing) en Susanne Laven (projectleider)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Wageningen University & Research (WUR) wil met wetenschappelijke kennis het gesprek over voeding voorzien van de juiste context. Om zo de kloof tussen de wetenschap en de maatschappij te verkleinen. Hapsnapp is een slimme app met messaging als interface die weetjes geeft over jouw eten op het (eet)moment dat het er toe doet. De conversational UI en slimme 'chatbot' maakt het gebruik, in tegenstelling tot traditioneel foodloggen, laagdrempelig en vertrouwd en de communicatie persoonlijk.
Voor/over product of dienst
Hapsnapp is een week lang jouw gesprekspartner rondom voeding. De messaging app heeft een vorm van intelligentie en voert zo een volledig gesprek met je en biedt je kant en klare antwoorden aan op basis van gemaakte keuzes. Na het ontbijt, lunch en avondeten, app je in slechts een paar klikken jouw genuttigde maaltijd door.
Na dit gesprek serveert Hapsnapp een leuk en relevant weetje over die maaltijd. Nieuwe inzichten en gespreksstof gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van WUR.
Doelgroep(en)
Mensen, de maatschappij, die zich (enigszins) bezig houden met hun voeding.