Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Maybelline 'Get the WOW Brow'
Opdrachtgever:
L'Oréal Nederland
Bureau:
ZenithOptimedia
Datum eerste publicatie:
01/08/2015
url:
http://www.maybelline.nl/brow.aspx
Categorie:
Media

Credits

Concept:
ZenithOptimedia, McCann
Art Direction / Design:
Moxie, McCann
Copy / Redactie:
Moxie, McCann
Interaction Design:
L'Oréal Nederland
Technische realisatie:
ZenithOptimedia, Performics, L'Oréal Nederland
Account:
ZenithOptimedia
Verantwoordelijk bij klant:
Kevin Capota, Leonie Kroeze, Marte Kirkerød


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
'Get the WOW Brow!' is qua marcom- én mediastrategie onvergelijkbaar met reguliere make-upcampagnes (TV + promotie winkelvloer). Om de rol als wenkbrauwexpert waar te maken bieden we de doelgroep content afgestemd op specifieke behoeften en fases in de customer journey. Met behulp van programmatic advertising zorgen we voor de ultieme synergie tussen data, content en media. Always-on en consumer centric. Resultaat? Recordscores op media KPI's en een omzetstijging van twee keer de doelstelling!
Voor/over product of dienst
Maybelline opereert in een uiterst competitieve markt waarin prijspromoties en prijsvechtende copycats in toenemende mate de dienst uitmaken. In tegenstelling tot andere make-upcategorieën is de wenkbrauwcategorie een onbeschreven blad. Veel vrouwen zijn onbekend met het aanbod of hebben de nodige problemen met het kiezen en gebruiken van de juiste producten. Maybelline wordt verkocht bij de grote drogisterijen en biedt een breed assortiment aan wenkbrauwproducten, on- en offline.
Doelgroep(en)
Vrouwen. Dit is het enige socio-demografische criterium. Daarnaast maken we gebruik maken van behoeftesignalen (data) o.b.v. online content- én mediaconsumptie. Door alle owned en paid online mediacontacten te registeren creëren we audiences/doelgroepsegmenten met eigen communicatiebehoeften. De segmenten vertegenwoordigen specifieke wenkbrauwbehoeften en fases in de customer journey. Daar richten we onze communicatie op en niet op traditionele doelgroepen (V20-49).