Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#HelpThemEscape
Opdrachtgever:
Nierstichting
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/02/2016
url:
https://www.helpthemescape.org/en
Categorie:
Content
Digital Campaign

Credits

Concept:
Joris Tol, Gijs Sluijters
Art Direction / Design:
Joris Tol, Gijs Sluijters, Keith Kornson
Copy / Redactie:
Joris Tol, Gijs Sluijters
Interaction Design:
Jan Willem Heining
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Milo van der Meij, Nelly de Wit, Marisja Endstra, Fione van Wijk
Verantwoordelijk bij klant:
Tom Oostom, Hilde de Rooij, Margriet Meussen
Overigen:
n.v.t.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
#helpthemescape is een internationale campagne waarmee verschillende nierstichtingen met vereende kracht aandacht en donaties vragen voor de eerste draagbare kunstnier.

Centrale gedachte van de campagne is: niets zet je zo gevangen als een nierziekte. Meerdere dagen per week dialyseren zorgt namelijk voor een enorme impact op het (sociale) leven van nierpatiënten.

De campagne bestaat uit een online film, een social media actie en pr-uitrol.
Voor/over product of dienst
De Nederlandse Nierstichting heeft in samenwerking met universiteiten en onderzoekers een prototype draagbare kunstnier ontwikkeld.
Met deze draagbare kunstnier kunnen nierpatiënten altijd en overal dialyseren en daarmee zijn zij niet meer afhankelijk van meerdere dagen in de week dialyseren in het ziekenhuis.
Dialyseren met de draagbare kunstnier kan langer en puurder en zorgt daardoor voor minder bijwerkingen en vermoeidheid.
Doelgroep(en)
De campagne is uitgerold in Nederland, Engeland, Canada, de Verenigde Staten en Mexico.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
#helpthemescape is een internationale campagne waarmee verschillende nierstichtingen met vereende kracht aandacht en donaties vragen voor de eerste draagbare kunstnier.

Centrale gedachte van de campagne is: niets zet je zo gevangen als een nierziekte. Meerdere dagen per week dialyseren zorgt namelijk voor een enorme impact op het (sociale) leven van nierpatiënten.

De campagne bestaat uit een online film, een social media actie en pr-uitrol.
Voor/over product of dienst
DDe Nederlandse Nierstichting heeft in samenwerking met universiteiten en onderzoekers een prototype draagbare kunstnier ontwikkeld.
Met deze draagbare kunstnier kunnen nierpatiënten altijd en overal dialyseren en daarmee zijn zij niet meer afhankelijk van meerdere dagen in de week dialyseren in het ziekenhuis.
Dialyseren met de draagbare kunstnier kan langer en puurder en zorgt daardoor voor minder bijwerkingen en vermoeidheid.
Doelgroep(en)
De campagne is uitgerold in Nederland, Engeland, Canada, de Verenigde Staten en Mexico.