Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Don't Kill Mia
Opdrachtgever:
DigitasLBi Amsterdam
Bureau:
DigitasLBi Amsterdam
Datum eerste publicatie:
23/03/2015
url:
http://dontkillmia.lostboys.nl
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Marc Selhorst
Art Direction / Design:
Marc Selhorst
Copy / Redactie:
Hanny van Hout
Interaction Design:
Theo Zaouia-Bedrin, Yann Moszynski
Technische realisatie:
Barry de Rond, Marc Selhorst
Account:
Hanny van Hout
Verantwoordelijk bij klant:
nvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Vanaf eind 2014 werd witte heroïne verkocht als cocaïne in de straten van Amsterdam. Drie Britse toeristen overleefden het niet. Wij bedachten een verrassende manier om de doelgroep te waarschuwen nog voordat ze in de stad aankwamen. De game Don’t Kill Mia plaatst de bezoeker middenin de iconische scène van Quentin Tarantino’s Pulp Fiction. Hierin snuift Mia witte heroïne in plaats van heroïne. Red Mia door een adrenalespuit in haar torso te stoten...
Voor/over product of dienst
Don’t Kill Mia is niet ontstaan vanuit een klantvraag, maar puur vanuit een betrokkenheid met ‘onze’ creatieve stad Amsterdam én het idee dat we toeristen en jongeren, beter konden bereiken via social media in de vorm van gamification. We hebben in het eindscherm een link geplaatst naar de officiële pagina van de GGD (die ook op de matrixborden in de straten van Amsterdam wordt gecommuniceerd) met verdere uitleg over het probleem.
Doelgroep(en)
Jonge buitenlandse toeristen die Amsterdam en het uitgaansleven komen verkennen. Ons doel was om zoveel mogelijk toeristen via social media te bereiken en ze op een interactieve manier te informeren over de gevaren van heroïne die verkocht wordt als cocaïne.