Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Coke FrisChicks
Opdrachtgever:
Coca-Cola Nederland
Bureau:
UM
Datum eerste publicatie:
21/05/2015
url:
https://www.youtube.com/channel/UC4y5v6ww85IIGcJzYOZcrcA
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Elias Reinheimer, Jorn Dost
Art Direction / Design:
Marnix Tellings
Copy / Redactie:
Marnix Tellings, Elias Reinheimer, Jorn Dost, Valentine Valé, Jill van Emmerik, Malou Voskuil
Account:
Robbert Uges, Arthur Herpel
Verantwoordelijk bij klant:
Max Verheul
Overigen:
Jeske van de Staak & Desi van Doeveren (Coke FrisChicks), Sjoerd Venrooy (Social1nfluencers), Coen Bouman (KeyFrames), Social Embassy, SpringCreek, Carl Krüger (Yune)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Onder tieners (13-19) is Coca-Cola minder populair geworden. De brandlove daalde omdat zij het merk afstandelijk vinden. Aan ons de uitdaging om hun harten te herwinnen, een persoonlijk merk te worden en een relatie met ze aan te gaan.

Ht aangewezen medium hiervoor is YouTube, waar 85% van de tieners regelmatig actief is. Veel content is daar echter negatief. Met het non-scripted contentformat Coke FrisChicks starten wij een positieve beweging;2 meiden vloggen wekelijks over hoe zij tieners positief verrassen. Resultaat: 4.675.685 weergaven, +52% sympathie, +15% koopintentie.
Voor/over product of dienst
Coke FrisChicks is een platform voor jong, aanstormend vlogtalent.Het format fungeert als springplank voor hun ontwikkeling. Door workshops en samenwerkingen met bekende YouTube influencers leren ze de kneepjes van het vak en vergaren de FrisChicks extra bekendheid.

Om echte reacties uit te lokken en tieners echt te verrassen, selecteren de FrisChicks tieners zelf via social listening. En omdat de content wordt gemaakt door mensen die weten wat tieners leuk vinden, is de communicatie persoonlijk en authentiek.

Zo geven we Coca-Cola een gezicht en plek in de levens van tieners.
Doelgroep(en)
De doelgroep van Coke FrisChicks is NL tieners van 13-19 jaar.

Onder hen is het platform YouTube enorm populair. De tieners kijken hier massaal naar vlogs. Deze geven de tieners kijkje in het leven van hun voorbeeld of idool. En de vlog-helden zijn geen dure acteurs, maar gewone mensen. Zonder bedachte scripts, maar met echte emoties.

Omdat de vloggers precies weten wat hun doelgroep leuk vindt en beweegt, zijn de filmpjes interessant en authentiek. Hierdoor zijn vloggers in staat om een langdurige en waardevolle relatie op te bouwen met hun publiek.