Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Adobe My Creative Tale
Opdrachtgever:
Adobe
Bureau:
UM
Datum eerste publicatie:
01/09/2015
url:
http://www.mycreativetale.nl
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Marnix Tellings, Valentine Valé, Jill van Emmerik
Art Direction / Design:
Marnix Tellings, Valentine Valé, Jill van Emmerik
Copy / Redactie:
Marnix Tellings, Valentine Valé, Jill van Emmerik
Interaction Design:
UM
Technische realisatie:
Jeroen Houben
Account:
Arthur Herpel, Elias Reinheimer
Verantwoordelijk bij klant:
Alexander Meyers
Overigen:
Nina Buehrs (PR), Lucky Dubz, KingComa, Bardo Hogendoorn, Freek van Haagen, Dannes Wegman (Artbox) en Sander Pappot (Zender), Chariva (Auteur)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Om de mogelijkheden van Adobe Creative Cloud bij professionele creatieven onder de aandacht te brengen, is een interactief kinderverhaal ontwikkeld: Adobe My Creative Tale.

Kinderen creëerden de beelden in het verhaal en gaven professionals de opdracht om er met Adobe CC iets moois van te maken. Deze illustraties zijn basis voor tutorials die de mogelijkheden van de software benadrukken.

Creatieve professionals hebben de features van Adobe CC massaal ontdekt: 20879 x via de mini-documentaire, 8618 x via de My Creative Tale-website, 236177 x op Facebook en met 66856 views op YouTube.
Voor/over product of dienst
Adobe My Creative Tale is een interactief kinderboek waarvan tweewekelijks een nieuw hoofdstuk is gepubliceerd. Kinderen en professionals creëerden samen beelden bij de hoofdstukken: de kinderen waren de art directors. Zo is het verhaal op 40 verschillende manieren tot leven gewekt.

In een diepere laag van het interactieve kinderverhaal zijn tutorials te zien. Deze toont hoe de tekeningen tot illustraties zijn uitgewerkt met de nieuwste Adobe Creative Cloud features. De kindertekeningen zijn dus bron voor de tutorials.
Doelgroep(en)
De doelgroep van de campagne is professionele creatieven.

Deze professionals gebruiken dagelijks Adobe CC en worden maandelijks door Adobe getipt over nieuwe functionaliteiten. Maar omdat dit op een puur functionele manier wordt gedaan, lopen zij er niet warm voor. Om interesse voor nieuwe features te wekken, moeten de professionals in het hart worden geraakt.

Pure creativiteit van kinderen is hiervoor een juist instrument. Want creatieven zijn zich er maar al te goed van bewust dat kinderen helaas opgroeien in een maatschappij waarbij creativiteit ondergeschikt is aan kennis.