Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Project Schoolkrant
Opdrachtgever:
Persgroep
Bureau:
J. Walter Thompson Amsterdam
Datum eerste publicatie:
21/04/2015
url:
https://projectschoolkrant.nl/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Bas Korsten
Art Direction / Design:
David Navarro (Interactive Director), Dalischa de Kok (Creative Art), Richard Beerens (Digital Designer), Michael Jansen (Creative Director), Robert Nelk (Creative Art), Ronald Mica (Designer)
Copy / Redactie:
Marijn van der Meer (Creative Copy), Bas Korsten (Creative Copy), Mark Peeters (Creative Copy)
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch (Sr. UX Designer)
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
Budi Gonzalez de Chaves (Business Director), Jesse Houweling (Digital Director), Alexander Buining (Digital Producer), Chariva Geurts (Print Producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Petra de Munck
Overigen:
Bas Korsten & Marcel Hartog (Executive Creative Director), Agustín Soriano (Strategy Director), Aliz Toth (Strategist), Marijn van der Meer & Jorrit Kleijnen (Sound design)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
AD en Wegener blazen de schoolkrant nieuw leven in en zetten een nieuw online, educatief platform op voor Nederlandse basisscholen: Project Schoolkrant. Dit platform biedt scholen interactieve lessen van de beste AD-journalisten die kinderen de beginselen van de journalistiek leren. Leraren van basisscholen kunnen deze tool en bijbehorende content gebruiken en integreren in hun huidige lessen.
Voor/over product of dienst
Project Schoolkrant is een platform waar kinderen worden omgedoopt tot journalisten van hun eigen schoolkrant. Het is niet zomaar een actie. Er ligt een gratis lesprogramma aan ten grondslag dat kinderen en leraren bij de hand neemt en lessen aanbiedt over vijf essentiële onderwerpen: nieuws zoeken, interviewen, fotograferen, schrijven en ontwerpen.
Doelgroep(en)
Alle kinderen van groep 7 en 8.