Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Traceable Coathanger
Opdrachtgever:
Nukuhiva
Bureau:
J. Walter Thompson Amsterdam
Datum eerste publicatie:
08/04/2015
url:
http://nukuhiva.nl/coathanger/
Categorie:
Media

Credits

Concept:
Robert Nelk, Mark Peeters
Art Direction / Design:
Robert Nelk
Copy / Redactie:
Mark Peeters, Bas Korsten
Interaction Design:
x
Technische realisatie:
OCHER
Account:
Elisah Boektje (Activation Producer), Melanie Hoen (PR-Producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Guido Keff, Floortje Dessing
Overigen:
Bas Korsten (Executive Creative Director), Tim Arnold (Moviemaker), Robert Harrison (Designer), Stadshout (Hout), Drukkerij Roelofs (Print & Verpakking), Straight PreMedia (Print & Verpakking), Schone Kleren Campagne (Visual)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Speciaal voor Nukuhiva zijn houten kledinghangers ontwikkeld met elk een unieke set coördinaten. Door de coördinaten in te voeren op de speciale website, laat Google Street View precies zien waar het hout van jouw specifieke hanger vandaan komt. Dankzij de samenwerking met Stadshout was het hout afkomstig van bomen die al omgevallen of om een goede reden gekapt waren.
Voor/over product of dienst
Nukuhiva heeft kledingwinkels in Amsterdam en Utrecht en biedt alles wat een modehartje begeert. Nukuhiva onderscheidt zich van concurrenten door alleen kleding te verkopen van merken die fair trade produceren en dus transparant zijn over de herkomst. Maar Nukuhiva wil meer doen. Ze wil dat meer mensen zich afvragen waar hun kleding vandaan komt. Daarom is The Traceable Coat Hanger ontwikkeld. Een kledinghanger die net zo open en eerlijk is als de kleding van Nukuhiva.
Doelgroep(en)
De doelgroep is iedereen die geïnteresseerd is in mode. Dit is een grote doelgroep die we proberen te bereiken via bloggers en influencers. Vooral in de wereld van fashion kunnen zij als een megafoon zijn.