Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Song made out of tyre data
Opdrachtgever:
Vredestein
Bureau:
J. Walter Thompson Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/10/2015
url:
http://winter.rocktheroad.com
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Guney Soykan, David Navarro, Cesar Garcia, Julio Alvarez
Art Direction / Design:
David Navarro, Vinesh Gayadin, Guney Soykan, Gerard Foekema,
Copy / Redactie:
Nick Bruckman, Marcel Hartog
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch, Superhero Cheesecake
Technische realisatie:
Emanuel Flores, Superhero Cheesecake
Account:
Michiel van de Graaff (Business Director), Jesse Houweling (Digital Director), Kiek Beljaars (Screen Producer), Alexander Buining (Digital producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Marco Pracciani (Chief Marketing Officer), Bandi Vaczi (Head of Global Marketing Communications), Tanneke Reinders (Director Marketing Europe & Americas)
Overigen:
Bas Korsten & Marcel Hartog (Executive Creative Director), Agustín Soriano (Strategy Director), Aaron van Valen (Director)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Autobandenmerk Vredestein richt zich steeds meer op export en wil zich profileren als global brand van de toekomst. Om op te vallen in een op functionaliteit en prestatiegerichte categorie zet Vredestein een onconventionele campagne op waarbij banden worden gebruikt als instrumenten voor een grote dj-hit.
Op de website is een dj-tool te vinden. Daarmee kun je audio samples gebaseerd op captured car data realtime mixen en dat onder onder een video plaatsen.
Voor/over product of dienst
Vredestein is het achtste bandenmerk ter wereld naar afzetvolume.
De campagne is bedoeld om het merk te profileren.
Vredestein positioneert zichzelf rondom het design en de veiligheid van de banden die ze produceert.
Doelgroep(en)
Mannen uit Europese landen, in het bijzonder Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Profiel doelgroep: man, 30-45 jaar, getrouwd. Werkt fulltime. Heeft kennis van het product door jarenlange rijervaring onder uiteenlopende omstandigheden. Ze begrijpen bandprestaties en veiligheidsboodschappen. Ze kopen banden voor zichzelf en hebben vertrouwen in hun keuzes.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Autobandenmerk Vredestein richt zich steeds meer op export en wil zich profileren als global brand van de toekomst. Om op te vallen in een op functionaliteit en prestatiegerichte categorie zet Vredestein een onconventionele campagne op waarbij banden worden gebruikt als instrumenten voor een grote dj-hit.
Design speelt een essentiële rol om de relatie tussen de data van de banden en muziek inzichtelijk te maken en tot leven te brengen.
Voor/over product of dienst
Vredestein is het achtste bandenmerk ter wereld naar afzetvolume.
De campagne is bedoeld om het merk te profileren.
Vredestein positioneert zichzelf rondom het design en de veiligheid van de banden die ze produceert.
Doelgroep(en)
Mannen uit Europese landen, in het bijzonder Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Profiel doelgroep: man, 30-45 jaar, getrouwd. Werkt fulltime. Heeft kennis van het product door jarenlange rijervaring onder uiteenlopende omstandigheden. Ze begrijpen bandprestaties en veiligheidsboodschappen. Ze kopen banden voor zichzelf en hebben vertrouwen in hun keuzes.