Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Lifetrek, ‘Expect the unexpected’
Opdrachtgever:
Anytime (onderdeel van InterAmerican Greece (Achmea))
Bureau:
&ranj
Datum eerste publicatie:
25/05/2015
url:
http:// - (zie aanvullende informatie, de URL mag niet extern gedeeld worden)
Categorie:
Game

Credits

Concept:
&ranj
Art Direction / Design:
GAF van Baalen, Peter Nauta, Marc Reekers en Bruno de Vos
Copy / Redactie:
Peter Nauta en Nina L.
Interaction Design:
Peter Nauta en Marc Reekers
Technische realisatie:
Frank Bovenkerk, Reinier Feijen en Ruud op den Kelder
Account:
GAF van Baalen, Marcus Vlaar, Bruno Jordaan en Anique Mulder
Verantwoordelijk bij klant:
Kostas Katsibokis
Overigen:
Audio design: Jonathan van den Wijngaarden


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In Griekenland is het niet gebruikelijk om aanvullend verzekerd te zijn voor gezondheidszorg. Verzekeraar Anytime wil daarom op innovatieve manier de dialoog met de consument aan gaan. De game Lifetrek is gebaseerd op het idee dat een goede gezondheid afhangt van je levensstijl, geluk of juist pech en het hebben van een goede verzekering. In Lifetrek komen die aspecten samen. Zo ervaart de speler het belang van een goede verzekering, maar ook van zijn eigen actieve rol in een goede gezondheid.
Voor/over product of dienst
Lifetrek is een combinatie van een bord- en kaartspel waarin je turn-based vrienden of random tegenstanders uitdaagt voor spannende, tactische life challenges. Je maakt keuzes op basis van je eigen verantwoordelijkheid, geluk en gevoel van veiligheid. Om te winnen moet je verstandig met je verzekeringen omgaan en gezonder en slimmer dan je tegenstander zijn. De game heeft o.a. verschillende leagues met social highscore lists, meerdere playing boards, in- game chat en gepersonifieerde avatars.
Doelgroep(en)
De game is ontworpen voor Grieken in de leeftijdscategorie van 30 – 45 jaar. De focus ligt op vrouwen, omdat zij in 70% van de gevallen degene zijn die de beslissing nemen over het afsluiten van een zorgverzekering. Meer specifiek richt de game zich op hoger opgeleiden. Uit onderzoek is gebleken dat zij veelvuldig tussen hun drukke leven door graag casual games spelen.