Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
NOS Snaplines op Snapchat
Opdrachtgever:
NOS
Bureau:
NOS
Datum eerste publicatie:
15/06/2015
url:
https://www.snapchat.com > nosnieuws
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
NOS
Art Direction / Design:
NOS
Copy / Redactie:
NOS
Interaction Design:
NOS
Technische realisatie:
NOS
Account:
NOS
Verantwoordelijk bij klant:
NOS


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Om het nieuws bij jongeren te brengen is de NOS gestart met het nosnieuws kanaal op Snapchat. Op dit kanaal presenteert de NOS het nieuws passend bij de doelgroep, het platform Snapchat en de NOS. 
Voor de NOS is de keuze voor de nieuwsonderwerpen journalistiek inhoudelijk gedreven. De opnames vinden plaats op de nieuwsvloer voor een ‘achter-de-schermen-gevoel’. Creativiteit wordt toegevoegd door effecten, lenzen en emoji’s uit snapchat toe te voegen. Het zijn dezelfde nieuwsfeiten in een andere
Voor/over product of dienst
Snapchat is één van de populairste sociale apps onder de doelgroep 12-19 jaar. (Januari 2015: 0,8 miljoen Nederlanders gebruiken SnapChat waarvan 320.000 dagelijks)
Doelgroep(en)
14-18 jarigen