Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Dilemma's van Diepenburg
Opdrachtgever:
Loo van Eck
Bureau:
&ranj
Datum eerste publicatie:
02/11/2015
url:
http://diepenburg.nl en https://www.lve-strategiespel.nl/index.html?uid=0&uaid=3 (laatste URL mag niet extern gepubliceerd worden, deze hebben wij beschikbaar gesteld voor de Spinawards (let op: de game is speelbaar t/m 15 april))
Categorie:
Game

Credits

Concept:
&ranj en Loo van Eck
Art Direction / Design:
Basiel Jaspers & Eva de Winkel
Copy / Redactie:
Dennis Haak & Manon Beurskens
Interaction Design:
Dennis Haak, Basiel Jaspers & Eva de Winkel
Technische realisatie:
Frank Bovenkerk
Account:
Lis Oldewarris
Verantwoordelijk bij klant:
Martijn Jacobs


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Bestuurlijke sensitiviteit is een hot issue binnen de ambtenarenwereld. Met haar huidige trainingsaanbod vangt LvE het schrijven van beleidsstukken reeds goed af. Een game zou echter ook het proces tot het komen van een geaccepteerd beleidsstuk kunnen ondervangen. Bewustwording van bestuurlijke sensitiviteit staat hierin centraal. Om vooruitstrevend te blijven in de markt heeft LvE &ranj gevraagd een game te ontwikkelen die zij als product kan verkopen aan de Nederlandse gemeenten.
Voor/over product of dienst
De speler kruipt in de rol van een beleidsmedewerker van een fictieve gemeente. Binnen beperkte tijd moet de speler de gemeenteraad van een voorstel voorzien in een complexe kwestie. Door met stakeholders in gesprek te gaan kan de speler een goede belangenafweging maken. Maar stelt de speler de juiste vragen? Hoe verhouden de politieke partijen zich? En hoe ga je als speler om met plotselinge veranderingen? Als de speler goed op alle belangen heeft ingespeeld wordt het voorstel aangenomen.
Doelgroep(en)
Het spel is interessant voor alle ambtenaren die zich bewust moeten zijn van hun bestuurlijke omgeving. Uit vooronderzoek is gebleken dat de doelgroep een gemiddelde leeftijd van 48 jaar heeft met beperkte ervaring in het spelen van games. Het game design houdt hier rekening mee. Het spel is met beleidsambtenaren van 15 gemeenten ontwikkeld en getest. Hierdoor bevat het spel casussen die 100% aansluiten bij de realiteit van gemeenten.