Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Veiligheidscampagne
Opdrachtgever:
Mercedes-Benz Nederland BV
Bureau:
MCR. Reclamebureau.
Datum eerste publicatie:
01/06/2015
url:
http://www.mcrreclamebureau.nl
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
MCR. Reclamebureau.
Art Direction / Design:
Fabian Wijnekus
Copy / Redactie:
Martin van Diggele
Interaction Design:
Danny Schipper
Technische realisatie:
37631b.nl
Account:
Pjotr Hoogendoorn en Roger de Kok
Verantwoordelijk bij klant:
Diederick Timp. Martyn Fuite en Jan van Gelderen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Mercedes-Benz Nederland ontwikkelde de site www.safetruck.nl, een website gericht op de veiligheid van Mercedes-Benz trucks. Met deze site en de indrukwekkende campagnefilm die op de site te bekijken is, staat Mercedes-Benz niet alleen stil bij de verregaande gevolgen van een ongeval, maar ook bij de veiligheidssystemen die het ongeval kunnen voorkomen of de gevolgen ervan kunnen verkleinen. Speciale aandacht gaat uit naar Active Brake Assist 3.
Voor/over product of dienst
Active Brake Assist 3 herkent niet alleen langzaam rijdend, maar ook stilstaand verkeer en als de chauffeur hier niet op anticipeert, wordt deze tijdig met akoestische en visuele signalen gewaarschuwd. Reageert de chauffeur niet afdoende, dan remt de truck zelfstandig gedeeltelijk af, indien nodig zelfs volledig. Een groot voordeel is dat het systeem gebruikmaakt van radar, waardoor het ook bij dichte mist functioneert.
Doelgroep(en)
Primair: de transportsector (ondernemers en chauffeurs)
Secundair: grote opdrachtgevers van transporteurs omdat zij middels aanbestedingen eisen kunnen stellen aan o.a. veiligheidsvoorzieningen.
Tertiair: alle verkeersdeelnemers.