Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Power to the pieper
Opdrachtgever:
Nationale Aardappel Organisatie
Bureau:
Food Cabinet & Boomerang Create
Datum eerste publicatie:
09/02/2015
url:
http://powertothepieper.aardappels.nl
Categorie:
Social Media
Content
Digital Campaign

Credits

Concept:
Samuel Levie & Jordi van de Bovenkamp
Art Direction / Design:
Jordi van de Bovenkamp & Eldin Fetahovic
Copy / Redactie:
Jordi van de Bovenkamp
Interaction Design:
Justin van Suchtelen van de Haare
Technische realisatie:
Justin van Suchtelen van de Haare
Account:
Alexander Veltman, Sebastiaan Aalst & Aimée Rutumalessy
Verantwoordelijk bij klant:
Arend Zeelenberg
Overigen:
Jeroen Nieuwhuis, Soundsright, Burst, Michiel Wolters


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De aardappel is al honderden jaren de basis van het voedzame dieet van de Nederlander. De positie van de pieper aan de top van de voedselketen was de laatste jaren echter niet zo vanzelfsprekend meer. Hoog tijd voor een charmeoffensief; de pieper moest weer hip worden. Daarom besloten Food Cabinet, Boomerang Create en de Nationale Aardappel Organisatie op inventieve wijze online in te haken op de veelbesproken superfood hype met de campagne ‘Power to the pieper’.
Voor/over product of dienst
De relatie met ons voedsel is veranderd. We lijken langzaam door te slaan in een constante zoektocht naar hip voedsel als quinoa, gojibessen en zelfs vogelvoer. Om de renaissance van de aardappel mogelijk te maken, prikten we op Facebook op speelse en humoristische manier deze hype rond superfoods door en lieten tegelijkertijd zien dat de aardappel al honderden jaren superfoodzaam is. Met Power to the pieper werd het krachtige statement afgegeven dat de aardappel terug was van nooit weggeweest.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep bestaat uit gezinnen met kinderen jonger dan 8 jaar. De secundaire is gezinnen met kinderen ouder dan 8 jaar.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De aardappel is al honderden jaren de basis van het voedzame dieet van de Nederlander. De positie van de pieper aan de top van de voedselketen was de laatste jaren echter niet zo vanzelfsprekend meer. Hoog tijd voor een charmeoffensief; de pieper moest weer hip worden. Daarom besloten Food Cabinet, Boomerang Create en de Nationale Aardappel Organisatie op inventieve wijze online in te haken op de veelbesproken superfood hype met de campagne ‘Power to the pieper’.
Voor/over product of dienst
De relatie met ons voedsel is veranderd. We lijken langzaam door te slaan in een constante zoektocht naar hip voedsel als quinoa, gojibessen en zelfs vogelvoer. Om de renaissance van de aardappel mogelijk te maken, prikten we op Facebook op speelse en humoristische manier deze hype rond superfoods door en lieten tegelijkertijd zien dat de aardappel al honderden jaren superfoodzaam is. Met Power to the pieper werd het krachtige statement afgegeven dat de aardappel terug was van nooit weggeweest.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep bestaat uit gezinnen met kinderen jonger dan 8 jaar. De secundaire is gezinnen met kinderen ouder dan 8 jaar.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
De aardappel is al honderden jaren de basis van het voedzame dieet van de Nederlander. De positie van de pieper aan de top van de voedselketen was de laatste jaren echter niet zo vanzelfsprekend meer. Hoog tijd voor een charmeoffensief; de pieper moest weer hip worden. Daarom besloten Food Cabinet, Boomerang Create en de Nationale Aardappel Organisatie op inventieve wijze online in te haken op de veelbesproken superfood hype met de campagne ‘Power to the pieper’.
Voor/over product of dienst
De relatie met ons voedsel is veranderd. We lijken langzaam door te slaan in een constante zoektocht naar hip voedsel als quinoa, gojibessen en zelfs vogelvoer. Om de renaissance van de aardappel mogelijk te maken, prikten we op Facebook op speelse en humoristische manier deze hype rond superfoods door en lieten tegelijkertijd zien dat de aardappel al honderden jaren superfoodzaam is. Met Power to the pieper werd het krachtige statement afgegeven dat de aardappel terug was van nooit weggeweest.
Doelgroep(en)
De primaire doelgroep bestaat uit gezinnen met kinderen jonger dan 8 jaar. De secundaire is gezinnen met kinderen ouder dan 8 jaar.