Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Footbattle
Opdrachtgever:
Huawei
Bureau:
For Sale Communicatie, Online Supply
Datum eerste publicatie:
14/09/2015
url:
http://www.footbattle.nu/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Niels van Waardenberg, Matthijs Becker, Paul Braat, Patrick Nap
Art Direction / Design:
Matthijs Becker
Copy / Redactie:
Niels van Waardenberg
Interaction Design:
Matthijs Becker, Patrick Nap
Technische realisatie:
Sander Muller
Account:
Niels van Waardenberg, Patrick Nap, Stefanie Korstanje, Sarah Maria Kouwe
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Braat, Marco Egbers
Overigen:
Bas van Rossum (Ajax), Players United (organisatie finale-event), Firma Buurman (Video-productie), Edgar Davids (SVBN), Ivolaine de Nobrega (SVBN), Jasmijn Janssen (Nederlands Kampioene Freestyle voetbal)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Footbattle is een zoektocht naar de beste freestyle voetbal actie van Nederland. O.a. Edgar Davids, Lasse Schöne en Jaap Stam werden riepen deelnemers op hun filmpje te uploaden op footbattle.nu. Na 4 weken werden 8 inzenders genomineerd van wie de Ajax-selectie er uiteindelijk 3 uitkoos voor de grote finale. Deze vond plaats op 31 oktober 2015 in een volle Amsterdam Arena, tijdens de rust van Ajax-Roda JC met ruim 50.000 toeschouwers.
Voor/over product of dienst
De activatie is geïnitieerd door de smartphone divisie van Huawei Technologies. Het Huawei merk stond centraal en het flagship model de Huawei P8 werd gebruikt in de communicatie. Deze high-end smartphone onderscheid zich onder andere door haar met uitstekende camerakwaliteiten.
Doelgroep(en)
Voetbal fans, 6 tot 80. Er zijn in Nederland 6.500.0oo voetbalfans volgens de Eredivisie.

Gezien de brede doelgroep en het beperkte budget is besloten om te focussen op een jonge doelgroep, die te activeren en via hen de bredere doelgroep te bereiken. Er zijn in Nederland ruim 1,4 miljoen tieners die in de groep 12 t/m 18 jaar vallen. Deze groep kenmerkt zich voornamelijk als de zogenoemde generatie Z.