Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
First World Problem Pills
Opdrachtgever:
Aidsfonds
Bureau:
SUE Amsterdam
Datum eerste publicatie:
06/07/2015
url:
http://firstworldproblempills.aidsfonds.nl/
Categorie:
Digital Campaign
Digital Service Idea

Credits

Concept:
Astrid Groenewegen, Tessa Ruggle, Lilian Radovac
Art Direction / Design:
Dog & Pony, Desmond Gerritse en Vincent ten Have
Copy / Redactie:
Astrid Groenewegen, Tessa Ruggle, Lilian Radovac
Interaction Design:
Jorn Craeghs, Niek Stevens
Technische realisatie:
Stefano Buik
Account:
Caren van Rooijen en Nadine Park
Verantwoordelijk bij klant:
Wijnand van der Werf, Angelique Brevé
Overigen:
Creatieve Directie: Astrid Groenewegen | Digitale Marketing: Wouter Steeneveld, Nelleke van der Voort en Niek Stevens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Aids en HIV staan niet meer zo prominent op onze radar, maar het probleem was nog nooit zo groot. Daarom vroeg het Aids Fonds aan SUE om samen op zoek te gaan naar de meest impactvolle manier om fondsen te werven voor haar acties: zoveel mogelijk hiv-patiënten van levensreddende middelen voorzien.
Onze uitdaging: Hoe krijgen we een publiek geactiveerd voor een thema waar ze niet meteen een connectie bij hebben? En hoe zet je ze aan tot doneren?
Voor/over product of dienst
First World Problem Pills zijn de oplossing voor al jouw luxeproblemen. Ze zijn 100% pepermunt, 100% placebo, maar 100% effectief. De opbrengst van de FWPP gaan voor 100% naar de inspanningen van het Aids Fonds in de strijd tegen hiv. Je koopt dus medicijnen voor medicijnen.
De First World Problem Pills zijn 2 weken lang verkocht in een pop-up store in de Haarlemmerstraat (Amsterdam) en zijn nog steeds te koop op het hoofdkantoor van het Aids Fonds en de webshop firstworldproblempills.com
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen, 18- 35. de doelgroep die vandaag amper nog in het bestand van aids Fonds zitten.


Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
Aids en HIV staan niet meer zo prominent op onze radar, maar het probleem was nog nooit zo groot. Daarom vroeg het Aids Fonds aan SUE om samen op zoek te gaan naar de meest impactvolle manier om fondsen te werven voor haar acties: zoveel mogelijk hiv-patiënten van levensreddende middelen voorzien.
Onze uitdaging: Hoe krijgen we een publiek geactiveerd voor een thema waar ze niet meteen een connectie bij hebben? En hoe zet je ze aan tot doneren?
Voor/over product of dienst
First World Problem Pills zijn de oplossing voor al jouw luxeproblemen. Ze zijn 100% pepermunt, 100% placebo, maar 100% effectief. De opbrengst van de FWPP gaan voor 100% naar de inspanningen van het Aids Fonds in de strijd tegen hiv. Je koopt dus medicijnen voor medicijnen.
De First World Problem Pills zijn 2 weken lang verkocht in een pop-up store in de Haarlemmerstraat (Amsterdam) en zijn nog steeds te koop op het hoofdkantoor van het Aids Fonds en de webshop firstworldproblempills.com
Doelgroep(en)
Jongvolwassenen, 18- 35. de doelgroep die vandaag amper nog in het bestand van aids Fonds zitten.