Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Havas Boondoggle Amsterdam: creatief op de kaart via AirBnB
Opdrachtgever:
Havas Boondoggle Amsterdam
Bureau:
Havas Boondoggle Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/09/2015
url:
http://nvt
Categorie:
Social Media
Media

Credits

Concept:
Shaun Voogd, Sven Thierrie, Nils Taildeman, Menno Schipper
Art Direction / Design:
Shaun Voogd, Sven Thierrie, Nils Taildeman, Menno Schipper
Copy / Redactie:
Shaun Voogd, Sven Thierrie, Nils Taildeman, Menno Schipper
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
nvt
Account:
Sandra Wamelink
Verantwoordelijk bij klant:
Sander Tacx


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Havas Boondoggle Amsterdam is nationaal en internationaal nog een onvoldoende bekende naam. We gebruikten onze zoektocht naar internationale creatieve stagiairs als hefboom om onszelf op de kaart te zetten.

Dankzij de baanbrekende keuze voor AirBnB als wervingsplatform genereerden we free publicity op nationale en internationale toonaangevende vaksites en in social media. Resultaat: meer dan 8,5 miljoen impressies en in oktober onze eerste ‘inwonende’ stagiair: Hammid uit Canada.
Voor/over product of dienst
In april 2015 fuseerden Havas Worldwide, bureau met brede merk- en TTL-ervaring, en Boondoggle Amsterdam, progressief digitaal bureau. Samen vormen zij Havas Boondoggle Amsterdam, een middelgroot reclamebureau in een ruime loft aan de Sarphatistraat.

Ons bureau is nog niet alom bekend en wordt regelmatig verward met mediabureau Havas Media of onterecht bestempeld als log netwerkbureau. Niet direct het imago dat potentiële klanten en werknemers aanspreekt. Daar brengen we graag verandering in.
Doelgroep(en)
- Binnenlandse en buitenlandse adverteerders
- (Aanstormend) creatief reclametalent van over de hele wereld


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Havas Boondoggle Amsterdam is nationaal en internationaal nog een onvoldoende bekende naam. We gebruikten onze zoektocht naar internationale stagiairs als hefboom om onszelf op de kaart te zetten als creatief, progressief bureau dat goed is in slim en kostenefficiënt campagne voeren. Door buiten de normale set middelen te denken en ‘oneigenlijk’ gebruik te maken van AirBnB als wervingsplatform genereerden we met één actie wereldwijde exposure en bereikten we creatief talent over de hele wereld.
Voor/over product of dienst
In april 2015 fuseerden Havas Worldwide, bureau met brede merk- en TTL-ervaring, en Boondoggle Amsterdam, progressief digitaal bureau. Samen vormen zij Havas Boondoggle Amsterdam, een middelgroot reclamebureau in een ruime loft aan de Sarphatistraat.

Ons bureau is nog niet alom bekend en wordt regelmatig verward met mediabureau Havas Media of onterecht bestempeld als log netwerkbureau. Niet direct het imago dat potentiële klanten en werknemers aanspreekt. Daar brengen we graag verandering in.
Doelgroep(en)
- Binnenlandse en buitenlandse adverteerders
- (Aanstormend) creatief reclametalent van over de hele wereld