Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Streep
Opdrachtgever:
NVT
Bureau:
Pool Worldwide
Datum eerste publicatie:
31/05/2015
url:
http://www.destreep.nu en www.tobaccotycoon.com
Categorie:
Media

Credits

Concept:
Pool Worldwide
Art Direction / Design:
Pool Worldwide
Copy / Redactie:
Pool Worldwide
Interaction Design:
Pool Worldwide
Technische realisatie:
Pool Worldwide
Account:
Pool Worldwide
Verantwoordelijk bij klant:
NVT


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
De Nederlandse regering is gestopt met het verstrekken van subsidies voor anti-tabakscampagnes. Daarom ontwikkelde Pool Worldwide en Stichting Rookpreventie Jeugd ‘De Streep’. De eerste crowdfunded anti-tabakscampagne ter wereld. Waar voor de eerste keer al het ingezamelde geld niet naar de grote pot gaat, maar direct wordt gebruikt voor de inkoop van media voor het verspreiden van de boodschap.
Voor/over product of dienst
Een crowdfundingplatform waar elke funder zijn of haar persoonlijke uiting krijgt. Ze kunnen kiezen uit een korte veelzeggende scene of quote uit ‘De Vervangers’ film. Deze wordt afgesloten door een super waarin staat dat degene die betaald heeft voor de uiting vindt dat er een streep moet worden getrokken. Een streep die er voor zorgt dat iedereen die na 1 januari 2016 wordt geboren nooit meer sigaretten zal kunnen kopen.
Doelgroep(en)
Primair: Ouders met kinderen. 
Secondair: Iedereen in Nederland boven de 18.