Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Periscope Burglar
Opdrachtgever:
Nationale-Nederlanden
Bureau:
Grey Benelux
Datum eerste publicatie:
29/07/2015
url:
https://vimeo.com/157146188
Categorie:
Social Media
Media

Credits

Concept:
Chris Krabbendam, Fabian Sapthu, Frank van Rooijen
Art Direction / Design:
Paul van Uden, Linda van Keulen, Frank van Rooijen (CD)
Copy / Redactie:
Anne-Maro Huberts, Lionell Schuring (CD)
Interaction Design:
Carlo Pols
Technische realisatie:
Oscar Winkelaar, Carlo Pols
Account:
Eveline Herklots
Verantwoordelijk bij klant:
Carola Ticheler-Snabel
Overigen:
Strategie: Miriam Sijmonsbergen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In maart 2015 werd Periscope, de live broadcasting app gelanceerd. Drie maanden later was de hele wereld getuige van de eerste live-inbraak op klaarlichte dag, via Periscope. Vervolgens postte een bekend Nederlands blog de compilatie van de livestream, die meteen viraal ging. Drie dagen later bleek de inbraak in scene gezet te zijn door Nationale-Nederlanden om awareness te creëren voor de grote hoeveelheid inbraken in de zomer en om tips & tricks te geven om inbraken te voorkomen.
Voor/over product of dienst
Het product: de inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Voor onze doelgroep vormt een inboedelverzekering een low-interestcategorie. Ze onderschatten het belang ervan. Nationale-Nederlanden ziet het aantal inbraken in de zomermaanden fors stijgen en daar zijn deze jongeren de dupe van.
Doelgroep(en)
Hoogwaardig samenlevende jongeren (25-30) die het belang van een inboedelverzekering onderschatten en het risico van inbraak niet inzien. Ze blijken uit onderzoek van NN bovengemiddeld bereid risico’s te nemen en onderschatten het belang van een inboedelverzekering. We moeten juist daarom deze de doelgroep op een opvallende manier zien te bereiken, om hen te overtuigen dat ze daadwerkelijk risico lopen.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
In maart 2015 werd Periscope, de live broadcasting app gelanceerd. Drie maanden later was de hele wereld getuige van de eerste live-inbraak op klaarlichte dag, via Periscope. Vervolgens postte een bekend Nederlands blog de compilatie van de livestream, die meteen viraal ging. Drie dagen later bleek de inbraak in scene gezet te zijn door Nationale-Nederlanden om awareness te creëren voor de grote hoeveelheid inbraken in de zomer en om tips & tricks te geven om inbraken te voorkomen.
Voor/over product of dienst
Het product: de inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden. Voor onze doelgroep vormt een inboedelverzekering een low-interestcategorie. Ze onderschatten het belang ervan. Nationale-Nederlanden ziet het aantal inbraken in de zomermaanden fors stijgen en daar zijn deze jongeren de dupe van.
Doelgroep(en)
Hoogwaardig samenlevende jongeren (25-30) die het belang van een inboedelverzekering onderschatten en het risico van inbraak niet inzien. Ze blijken uit onderzoek van NN bovengemiddeld bereid risico’s te nemen en onderschatten het belang van een inboedelverzekering. We moeten juist daarom deze de doelgroep op een opvallende manier zien te bereiken, om hen te overtuigen dat ze daadwerkelijk risico lopen.