Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dr. Oetker Pizzaburger
Opdrachtgever:
Dr. Oetker
Bureau:
Yune
Datum eerste publicatie:
15/03/2015
url:
https://www.youtube.com/watch?v=lhHxECuoGow
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Lennart de Jong, Isaac Diepenhorst
Art Direction / Design:
Michael Maaskamp
Copy / Redactie:
Lennart de Jong
Interaction Design:
Yune
Technische realisatie:
Yune
Account:
Robert Doggers, Nienke van der Maar
Verantwoordelijk bij klant:
Gerben Peters, Marij Luijckx


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Dr. Oetker heeft een nieuwe product: de pizzaburger. Een combinatie van een pizza en een hamburger die je met 1 hand kan eten. Doelstelling is om de pizzaburger te introduceren bij de jonge doelgroep en deze te positioneren als superhandige uitvinding. Vandaar de kernbelofte: "Man, man, man wat handig!"

Hiertoe is de samenwerking gezocht met de YouTube influencers StukTV. Zij lossen onhandigheden op in hun video en geven zo invulling aan de propositie.
Voor/over product of dienst
Met de Pizzaburger introduceert Dr. Oetker een nieuwe productcategorie. Pizzaburger combineert de smaak van een pizza en het gemak van een hamburger. Lekker, en bovendien makkelijk met 1 hand te eten zonder te knoeien. Dit product moet jonge mannen aanspreken.
Doelgroep(en)
De belangrijkste doelgroep voor deze online campagne is jonge mannen van 16-25 jaar.