Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Lay's Crunchfunding
Opdrachtgever:
PepsiCo
Bureau:
LikeFriends
Datum eerste publicatie:
06/05/2015
url:
https://www.facebook.com/LaysNL/?fref=ts
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Joris Hofstede, Roderick van Ravenhorst
Art Direction / Design:
Jasper Mittelmeijer, Jeffrey Bosdriesz, Emiel Teunissen, Dirk Been
Copy / Redactie:
Roderick van Ravenhorst
Interaction Design:
Emiel Teunissen, Jeffrey Boszdriesz
Technische realisatie:
Likefriends
Account:
Stef de Jong, Rogier de Brouwers
Verantwoordelijk bij klant:
Marieke van Balen, Tjalke Bredenoord, Daan de Waal, Kiki Weber
Overigen:
OMD, Week9, StoryBoard Agency


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Als knipoog naar de 'crowdfunding'-community biedt Lay's Crunchfunding fans de mogelijkheid om via social media deel te nemen aan creatieve uitdagingen. Tijdens de eerste uitdaging, waarbij fans de Lay's Zomerhit produceerden, werden zij begeleid door singer-songwriter Nielson. Via de sociale media kanalen van Lay's bouwden fans het nummer zelf op; van songtekst tot beats. Volgende Crunchfunding uitdagingen waren het gezamenlijk ontwerpen van de Lay's Hoodie en de Lay's Bescheurkalender.
Voor/over product of dienst
De lekkerste chips, het grootste assortiment. Lay’s chips worden al ruim 60 jaar zorgvuldig bereid met de allerlekkerste aardappelen en de beste ingrediënten. Lay’s chips zijn er naar ieders smaak en voor elk moment van de dag. Daarnaast is Lay’s voorloper op de chipsmarkt als het gaat om het continu verbeteren van zijn producten en staat zij bekend om de verregaande vorm van samenwerking hierin met de consument.
Doelgroep(en)
M/V, 18 tot 34 jaar die van elk moment willen genieten.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Als knipoog naar de 'crowdfunding'-community biedt Lay's Crunchfunding fans de mogelijkheid om via social media deel te nemen aan creatieve uitdagingen. Tijdens de eerste uitdaging, waarbij fans de Lay's Zomerhit produceerden, werden zij begeleid door singer-songwriter Nielson. Via de sociale media kanalen van Lay's bouwden fans het nummer zelf op; van songtekst tot beats. Volgende Crunchfunding uitdagingen waren het gezamenlijk ontwerpen van de Lay's Hoodie en de Lay's Bescheurkalender.
Voor/over product of dienst
De lekkerste chips, het grootste assortiment. Lay’s chips worden al ruim 60 jaar zorgvuldig bereid met de allerlekkerste aardappelen en de beste ingrediënten. Lay’s chips zijn er naar ieders smaak en voor elk moment van de dag. Daarnaast is Lay’s voorloper op de chipsmarkt als het gaat om het continu verbeteren van zijn producten en staat zij bekend om de verregaande vorm van samenwerking hierin met de consument.
Doelgroep(en)
M/V, 18 tot 34 jaar die van elk moment willen genieten.