Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Weblog.bol.com
Opdrachtgever:
Bol.com
Bureau:
Born05
Datum eerste publicatie:
02/07/2015
url:
http://awardcase.nl/bol-weblog/
Categorie:
Website
Content

Credits

Concept:
Sjors van Hoof, Dennis van Vugt
Art Direction / Design:
Marc Pitti, Marijn Slot
Copy / Redactie:
Tim Roks
Interaction Design:
Marnix Schmidt
Technische realisatie:
Timo Wilbrink, Aron Beurskens, Jan Jaap Elenbaas
Account:
Erik Dijkhuizen
Verantwoordelijk bij klant:
Jeroen Sitskoorn, Dario Bartelomeo, Jeroen Koster
Overigen:
Strategie: Bart Koning


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Online winkelen, we doen het allemaal. Maar hoe weet je – in de jungle van al die producten die je kunt kopen – wat je nodig hebt, of het bij je past, of het aan je verwachtingen voldoet? Dit zijn precies de vragen die dit inspiratieplatform van bol.com, beantwoordt.
Voor/over product of dienst
Bol.com wil haar klanten via meerdere kanalen inspireren en trakteren op relevante en inspirerende artikelen. Feel good-content waar je wat aan hebt, zoals tips, reviews, how-to’s en winacties. Die content komt samen op het weblog. En omdat het weblog behalve een inspiratieplatform ook het voorportaal van de bol.com webwinkel is, is elk artikel gelinkt aan de webwinkel en zorgt het daardoor voor waardevolle traffic naar de webwinkel.
Doelgroep(en)
De doelgroep van het weblog is zeer breed en is daarmee een dwarsdoorsnee van de Nederlandse bevolking. Het is niet voor niets ‘het weblog van ons allemaal’.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Online winkelen, we doen het allemaal. Maar hoe weet je – in de jungle van al die producten die je kunt kopen – wat je nodig hebt, of het bij je past, of het aan je verwachtingen voldoet? Dit zijn precies de vragen die dit inspiratieplatform van bol.com, beantwoordt.
Voor/over product of dienst
Bol.com wil haar klanten via meerdere kanalen inspireren en trakteren op relevante en inspirerende artikelen. Feel good-content waar je wat aan hebt, zoals tips, reviews, how-to’s en winacties. Die content komt samen op het weblog. En omdat het weblog behalve een inspiratieplatform ook het voorportaal van de bol.com webwinkel is, is elk artikel gelinkt aan de webwinkel en zorgt het daardoor voor waardevolle traffic naar de webwinkel.
Doelgroep(en)
De doelgroep van het weblog is zeer breed en is daarmee een dwarsdoorsnee van de Nederlandse bevolking. Het is niet voor niets ‘het weblog van ons allemaal’.