Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dutch Masters of Light
Opdrachtgever:
Philips Benelux
Bureau:
Ogilvy & Mather Amsterdam
Datum eerste publicatie:
10/03/2015
url:
http://www.dutchmastersoflight.philips.com/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Darre van Dijk (CCO)
Art Direction / Design:
Ogilvy & Mather - Art Direction: Taco Zuidema, Marius Pedersen. Designers: Esra Buyukdoganay, Geertjan Tromp, Robbert Duin
Copy / Redactie:
Sascha Walstra
Interaction Design:
N.a.
Technische realisatie:
N.a.
Account:
Zilla Smith, Pauline Landa
Verantwoordelijk bij klant:
Head of Brand, Communications & Digital: Nanda Huizing. Brand Director: Nathalie Lam. Social Media Manager: Geertje van Keulen
Overigen:
Ogilvy & Mather - Strategy: Bart ten Tije, Heleen Hidskes. Digital Producer: Arabella van Aartrijk, Yorick Wolf. One Voice Connect (FleishmanHillard) - Anette Hendrickx, Kitty van Muiswinkel, Madeline van Vliet. Light Painting Artist: Eelco van den Berg .


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
In februari 2015 had het Rijksmuseum de ‘Late Rembrandt’ Expositie. Dit gaf Philips de mogelijkheid hun innovatieve kracht te laten zien aan een breed publiek en haar bekendheid als hoofdsponsor en founder te vergroten. Het idee gaf Nederland de kans om hun portret door een light artist geportretteerd te zien in de grootste hal van het beroemdste museum van Nederland. Deze nacht expositie kreeg dermate veel exposure dat de ROI op het mediabudget 528% bedroeg en 5.1 miljoen mensen werden bereikt.
Voor/over product of dienst
Alle werken in het Rijksmuseum worden verlicht met Philips’ nieuwe standaard op het gebied van LED kunstverlichting. Mensen zijn zich weinig bewust van licht en wat licht kan doen. Alle aandacht gaat logischerwijs uit naar de werken van de grote meesters. Maar op een bijzondere manier kunnen we bezoekers toch meer bewust maken van de aanwezigheid en kracht van Philips door een nieuw kunstwerk te creëren. Met licht. Het portret van de aanwezige zelf. Drie meter breed en vier meter hoog.
Doelgroep(en)
Het Nederlands publiek.