Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
RTL XL - digital brand and platform
Opdrachtgever:
RTL Nederland
Bureau:
Triple
Datum eerste publicatie:
01/10/2015
url:
http://www.rtlxl.nl
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Wunder & Triple
Art Direction / Design:
Wunder & Triple
Copy / Redactie:
nvt
Interaction Design:
Triple
Technische realisatie:
Triple
Account:
nvt
Verantwoordelijk bij klant:
Daan de Lange, Patrick Klink, RTL XL digital team
Overigen:
nvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De transformatie van een technisch merk naar een menselijker merk en een aanpak gericht op interactie. Het doel was om kijkers te betrekken en ze te verbinden met andere kijkers, bekende mensen en RTL shows, terwijl ze full control hebben. De uitdaging was om dit te benadrukken en aan te passen aan het merk en de interface. Een flexibel merk bouwen, dat zich kan passen aan wat voor toekomst dan ook.
Voor/over product of dienst
RTL XL heeft zichzelf ontwikkeld van een online service voor het terugkijken van programma's naar een entertainment platform. De vernieuwde strategie stelt de gebruiker centraal en heeft als doel een nieuwe experience te ervaren. De nieuwe app maakt het de gebruiker mogelijk om snel en gemakkelijk hun favoriete serie of nieuwe content te vinden in een gepersonaliseerde omgeving.
Doelgroep(en)
Kijkers van lineaire RTL televisie en millennials die geen tv meer kijken.