Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Adobe My Creative Tale
Opdrachtgever:
Adobe
Bureau:
UM
Datum eerste publicatie:
01/09/2015
url:
http://www.mycreativetale.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Marnix Tellings, Valentine Valé, Jill van Emmerik
Art Direction / Design:
Marnix Tellings, Valentine Valé, Jill van Emmerik
Copy / Redactie:
Marnix Tellings, Valentine Valé, Jill van Emmerik
Interaction Design:
UM
Technische realisatie:
Jeroen Houben (Technical realisation)
Account:
Arthur Herpel, Elias Reinheimer
Verantwoordelijk bij klant:
Alexander Meyers
Overigen:
Nina Buehrs (PR), Lucky Dubz, KingComa, Bardo Hogendoorn, Freek van Haagen, Dannes Wegman (Artbox) en Sander Pappot (Zender), Chariva (Auteur)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Om de mogelijkheden van Adobe Creative Cloud succesvol bij professionele creatieven onder de aandacht te brengen, is een website voor een interactief kinderverhaal ontwikkeld: Adobe My Creative Tale.

Kinderen creëerden er beelden bij en lieten professionals er met Adobe CC iets moois van maken. Deze illustraties zijn basis voor tutorials die de mogelijkheden van de software benadrukken.

Professionals hebben de features van Adobe CC massaal ontdekt: 20879 x via de mini-documentaire, 8618 x via de My Creative Tale-website, 236177 x op Facebook en met 66856 views op YouTube.
Voor/over product of dienst
Adobe My Creative Tale is een interactief kinderboek waarvan tweewekelijks online een nieuw hoofdstuk is gepubliceerd. Kinderen en professionals worden uitgenodigd om onderdeel van het verhaal te zijn door bij de hoofdstukken beelden te creëren.

Door de kindertekeningen die door professionals zijn uitgewerkt, is het verhaal op 40 verschillende manieren tot leven gewekt.

De illustraties geven tevens toegang tot een diepere laag van de website met inspirerende tutorials. Deze tonen professionals hoe de tekeningen tot illustratie zijn uitgewerkt, met de nieuwste Adobe CC features.
Doelgroep(en)
De doelgroep van de campagne is professionele creatieven.

Deze professionals gebruiken Adobe CC veel en worden maandelijks door Adobe getipt over nieuwe functionaliteiten. Maar omdat dit op een puur functionele manier wordt gedaan, lopen zij er niet warm voor. Om interesse voor nieuwe features te wekken, moeten de professionals in het hart worden geraakt.

Pure creativiteit van kinderen is hiervoor een juist instrument. Want creatieven zijn zich er maar al te goed van bewust dat kinderen helaas opgroeien in een maatschappij waarbij creativiteit ondergeschikt is aan kennis.