Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Views4Nepal
Opdrachtgever:
Giro555
Bureau:
NewBeTV
Datum eerste publicatie:
01/01/2015
url:
http://www.viewsvoornepal.nl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Jeroen Koopman, Roek Lips
Art Direction / Design:
We Are Just
Copy / Redactie:
nvt
Interaction Design:
We Are Just
Technische realisatie:
We Are Just
Account:
Moïse Emonts
Verantwoordelijk bij klant:
Rode Kruis
Overigen:
nvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Bij Giro555 verenigt Nederlands zich achter één doel. BNers komen samen in commercials en programma's om op te roepen voor steun van kijkers. Via traditionele media worden jongeren alleen niet meer bereikt.
Na de aardbeving in Nepal, wilde Giro555 ook hen bij de nationale actie betrekken. Met Views4Nepal motiveerde we populaire YouTubers om video’s te maken en voor elke 1000 views €1 te doneren aan Giro555.
Nederlands YouTube talent zette massaal hun bereik en creativiteit in om de slachtoffers van de ramp te ondersteunen. Hoe meer kijkers, hoe meer awareness, en hoe meer steun voor Nepal.
Voor/over product of dienst
Door het toevoegen van de hashtag #NLhelptNepal aan een videotitel beloofde elke YouTuber Giro555 te steunen en 1 euro voor elke 1000 views te doneren.

Op het online platform Views4Nepal werden alle video's met de hashtag automatisch verzameld en views bij elkaar opgeteld. Jonge kijkers konden zo Nepal steunen door simpelweg video’s te kijken of te delen en promoten. In korte tijd werd er massaal gereageerd en zijn er meer dan 130 zelfgemaakte filmpjes geupload.

StukTV, een van Nederlands pop
Doelgroep(en)
Jonge millennials (13 – 24jr). Een groep met misschien niet de meest gevulde portemonnee, maar wel met een grote betrokkenheid bij hun omgeving; en daar gaat het bij een nationale actie zeker ook om. In een onderzoek van communicatieadviesbureau MSLGROUP wordt geconstateerd dat 85% van deze generatie zich persoonlijk verantwoordelijk voelt voor het verbeteren van hun leefomgeving. Twee op de drie Millennials denkt zelf een positieve impact op de wereld te kunnen hebben.