Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Thrill of Sound
Opdrachtgever:
Philips - Gibson Innovations
Bureau:
OK GO
Datum eerste publicatie:
29/04/2015
url:
http://numrush.nl/features/thrill-of-sound/
Categorie:
Content
Media

Credits

Concept:
Marjolijn Kamphuis, Johan Voets
Art Direction / Design:
Lea Taloc, Marjolijn Kamphuis
Copy / Redactie:
Marjolein van Trigt, Marjolijn Kamphuis
Interaction Design:
Marjolijn Kamphuis
Technische realisatie:
Leander Sikma, Johan Voets
Account:
Johan Voets
Verantwoordelijk bij klant:
Ilona de Bok, Maike Leijten
Overigen:
https://vimeo.com/157255508


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
The Thrill of Sound is een prachtig vormgegeven interactieve longread over de geschiedenis van audio en muziekbeleving, waarin 'ons eigen' Philips een grote rol heeft gespeeld. Wist jij bijvoorbeeld dat de radio, het cassettebandje en de CD allemaal in Eindhoven bedacht zijn? Het project was een samenwerking tussen techsite Numrush en Philips, ter promotie van de innovatieve Philips Fidelio wireless range.
Voor/over product of dienst
Al anderhalve eeuw staat Philips aan de wieg van uitvindingen die bepalend zijn geweest voor de manier waarop wij van muziek kunnen genieten. The Thrill of Sound volgt die ontwikkeling door de eeuwen heen in een spannend verhaal dat leest als een jongensboek en verrijkt wordt door geanimeerde visuals, mini-documentaires, interviews en historische beelden. Van het grijze verleden tot aan de introductie van Spotify en draadloze multiroom speakers.
Doelgroep(en)
Philips Fidelio is een high-end speaker range gericht op een hoger segment dat graag investeert in kwalitatieve audioproducten. Met The Thrill of Sound hebben we ons dan ook gericht op een AB1 doelgroep in de leeftijd 35-49 met een interesse in (streaming) media en innovatieve audioapparatuur. Een doelgroep die naadloos aansloot op het lezerspubliek van mediapartner Numrush.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
The Thrill of Sound is een prachtig vormgegeven interactieve longread over de geschiedenis van audio en muziekbeleving, waarin 'ons eigen' Philips een grote rol heeft gespeeld. Wist jij bijvoorbeeld dat de radio, het cassettebandje en de CD allemaal in Eindhoven bedacht zijn? Het project was een samenwerking tussen techsite Numrush en Philips, ter promotie van de innovatieve Philips Fidelio wireless range.
Voor/over product of dienst
Al anderhalve eeuw staat Philips aan de wieg van uitvindingen die bepalend zijn geweest voor de manier waarop wij van muziek kunnen genieten. The Thrill of Sound volgt die ontwikkeling door de eeuwen heen in een spannend verhaal dat leest als een jongensboek en verrijkt wordt door geanimeerde visuals, mini-documentaires, interviews en historische beelden. Van het grijze verleden tot aan de introductie van Spotify en draadloze multiroom speakers.
Doelgroep(en)
Philips Fidelio is een high-end speaker range gericht op een hoger segment dat graag investeert in kwalitatieve audioproducten. Met The Thrill of Sound hebben we ons dan ook gericht op een AB1 doelgroep in de leeftijd 35-49 met een interesse in (streaming) media en innovatieve audioapparatuur. Een doelgroep die naadloos aansloot op het lezerspubliek van mediapartner Numrush.