Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
NS International - Valentijn Cupido Express Campagne
Opdrachtgever:
NS International
Bureau:
Initiative Media
Datum eerste publicatie:
19/01/2016
url:
http://www.nsmbl.nl/het-allerleukste-cadeau-voor-valentijn-beter-dan-dit-wordt-het-niet/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Kim Duivens en Dean Koekebakker (Initiative) & Mark Schoones, Bart Vissers, Sander Mans en Sander Hooghiemstra (Wayne Parker Kent)
Art Direction / Design:
Bart Visser, Amber Steevenzs (Wayne Parker Kent)
Copy / Redactie:
Mark Schoones (Wayne Parker Kent)
Interaction Design:
Ashwin Murli, Bart Visser, Amber Steevensz, (Wayne Parker Kent)
Technische realisatie:
Niels Roozemond, Arjen Cleij (Wayne Parker Kent)
Account:
Kim Duivens (Initiative) & Sander Hooghiemstra (Wayne Parker Kent)
Verantwoordelijk bij klant:
Claudia Felix en José Hofman
Overigen:
n,v.t.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
NS International rijdt op diverse Europese steden. Platte communicatie op prijs is geen garantie op succes. We gooiden het dus over een andere boeg. We ontwikkelden de Cupido Express test die je, gecombineerd met City Guides, de perfecte bestemming voor je partner liet kiezen. Deze activatie moest de trein als alternatief neerzetten voor auto en vliegtuig en aantoonbaar bijdragen aan de verkoop van treinreizen. Dit met één boodschap: verras je lief met een stedentrip op Valentijnsdag!
Voor/over product of dienst
NS International verkoopt treinreizen naar Europese bestemmingen. Hun USP? Uitstappen midden in het centrum. Voor de Valentijnperiode was de belangrijkste boodschap: ‘Geef je lief een romantisch weekend cadeau. Koop vanaf 19 januari een treinticket naar een Europese bestemming en geef deze op 14 februari cadeau’.
Doelgroep(en)
Socio-demo: M/V 25-55 jaar, AB1. Zij/hij is avontuurlijk en nieuwsgierig. Ontplooien en beleven, maar ook maatschappelijk succes en genieten zijn belangrijk. Men heeft een druk sociaal leven, een brede interesse en wil graag ‘nieuwe’ dingen ontdekken. Creatieve en bijzondere omgevingen zijn voor hen belangrijk (sfeergevoelig).