Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
I AM SACHA
Opdrachtgever:
NIKON
Bureau:
Blue Mango Interactive, MediaCom Beyond Advertising, WeFilm
Datum eerste publicatie:
07/12/2015
url:
http://www.iamsacha.nl
Categorie:
Website
Content
Digital Campaign

Credits

Concept:
WeFilm & MediaCom Beyond Advertising
Art Direction / Design:
Martijn van Meel (Blue Mango Interactive)
Copy / Redactie:
Sacha de Boer & Gijs van der Togt (MediaCom)
Interaction Design:
Martijn van Meel (Blue Mango Interactive)
Technische realisatie:
Arnoud van der Velden, Niels Wijers, René Martens (Blue Mango Interactive)
Account:
Tim Deynen (Blue Mango Interactive)
Verantwoordelijk bij klant:
Olga Hagedoorn, René Dijk


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Met de opkomst van de smartphone als fotocamera is het voor Nikon belangrijk om de meerwaarde van haar camera’s bij de Nederlandse hobbyfotograaf aan te tonen. Hoe vergroot je de kans dat de hobbyist voor Nikon kiest? Onze oplossing: I AM SACHA, een content gedreven campagne over de Noordpool-reis van fotograaf Sacha de Boer. Een driedelige video-serie, gefilmd met een Nikon-camera, te bekijken via een interactief platform, met verhalen over de Noordpool, tips & tricks en Sacha’s fotografie.
Voor/over product of dienst
Nikon is een producent van optische en elektronische apparatuur en marktleider in Nederland op het gebied van D-SLR (ook wel spiegelreflex) camera’s en D-SLR accessoires. Nikon gelooft dat ieder mens een unieke kijk op de wereld heeft en achter elke foto een onontdekt verhaal zit. Via fotografie kan iedere aspirant of fotograaf op geheel eigenwijze de wereld in een totaal nieuw licht plaatsen. Kortom, Nikon laat iedere fotograaf ontdekken wat er mogelijk is met verbeeldingskracht: I AM DIFFERENT
Doelgroep(en)
De doelgroep is de Nederlandse hobbyfotograaf voor wie fotografie al lang een deel van hun leven is. Ze bezitten een D-SLR camera of zijn van plan deze op korte termijn aan te schaffen. Online zijn ze op zoek naar inspiratie. Daarnaast hechten ze waarde aan wat de D-SLR camera hen kan leveren; kwaliteit is uitermate belangrijk. Socio-demografisch zijn hobbyisten veelal mannen (64%), 35+ met een hoger inkomen, maar waar de groep zich echt door onderscheid is een grote liefde voor fotografie.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Met de opkomst van de smartphone als fotocamera is het voor Nikon belangrijk om de meerwaarde van haar camera’s bij de Nederlandse hobbyfotograaf aan te tonen. Hoe vergroot je de kans dat de hobbyist voor Nikon kiest? Onze oplossing: I AM SACHA, een content gedreven campagne over de Noordpool-reis van fotograaf Sacha de Boer. Een driedelige video-serie, gefilmd met een Nikon-camera, te bekijken via een interactief platform, met verhalen over de Noordpool, tips & tricks en Sacha’s fotografie.
Voor/over product of dienst
Nikon is een producent van optische en elektronische apparatuur en marktleider in Nederland op het gebied van D-SLR (ook wel spiegelreflex) camera’s en D-SLR accessoires. Nikon gelooft dat ieder mens een unieke kijk op de wereld heeft en achter elke foto een onontdekt verhaal zit. Via fotografie kan iedere aspirant of fotograaf op geheel eigenwijze de wereld in een totaal nieuw licht plaatsen. Kortom, Nikon laat iedere fotograaf ontdekken wat er mogelijk is met verbeeldingskracht: I AM DIFFERENT
Doelgroep(en)
De doelgroep is de Nederlandse hobbyfotograaf voor wie fotografie al lang een deel van hun leven is. Ze bezitten een D-SLR camera of zijn van plan deze op korte termijn aan te schaffen. Online zijn ze op zoek naar inspiratie. Daarnaast hechten ze waarde aan wat de D-SLR camera hen kan leveren; kwaliteit is uitermate belangrijk. Socio-demografisch zijn hobbyisten veelal mannen (64%), 35+ met een hoger inkomen, maar waar de groep zich echt door onderscheid is een grote liefde voor fotografie.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Met de opkomst van de smartphone als fotocamera is het voor Nikon belangrijk om de meerwaarde van haar camera’s bij de Nederlandse hobbyfotograaf aan te tonen. Hoe vergroot je de kans dat de hobbyist voor Nikon kiest? Onze oplossing: I AM SACHA, een content gedreven campagne over de Noordpool-reis van fotograaf Sacha de Boer. Een driedelige video-serie, gefilmd met een Nikon-camera, te bekijken via een interactief platform, met verhalen over de Noordpool, tips & tricks en Sacha’s fotografie.
Voor/over product of dienst
Nikon is een producent van optische en elektronische apparatuur en marktleider in Nederland op het gebied van D-SLR (ook wel spiegelreflex) camera’s en D-SLR accessoires. Nikon gelooft dat ieder mens een unieke kijk op de wereld heeft en achter elke foto een onontdekt verhaal zit. Via fotografie kan iedere aspirant of fotograaf op geheel eigenwijze de wereld in een totaal nieuw licht plaatsen. Kortom, Nikon laat iedere fotograaf ontdekken wat er mogelijk is met verbeeldingskracht: I AM DIFFERENT
Doelgroep(en)
De doelgroep is de Nederlandse hobbyfotograaf voor wie fotografie al lang een deel van hun leven is. Ze bezitten een D-SLR camera of zijn van plan deze op korte termijn aan te schaffen. Online zijn ze op zoek naar inspiratie. Daarnaast hechten ze waarde aan wat de D-SLR camera hen kan leveren; kwaliteit is uitermate belangrijk. Socio-demografisch zijn hobbyisten veelal mannen (64%), 35+ met een hoger inkomen, maar waar de groep zich echt door onderscheid is een grote liefde voor fotografie.