Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Intertoys: Make School Cool!
Opdrachtgever:
Nextail - Intertoys
Bureau:
GuiltyPeople
Datum eerste publicatie:
02/09/2015
url:
http://makeschoolcool.intertoys.nl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Jim Abbring
Art Direction / Design:
Robert Keukelaar
Copy / Redactie:
Jim Abbring
Interaction Design:
Robert Keukelaar
Technische realisatie:
Nextail & GuiltyPeople
Account:
Gideon Schipaanboord
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Scholtes, Emma Bouwmeester, Peggy Zwetheul, Djurre de Wit
Overigen:
Social1nfluencers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Intertoys sloeg met de Make School Cool campagne de brug tussen plezier en leren. Door in te spelen op de populairste mediatrends onder jongeren, zoals vloggen, zette Intertoys met deze ludieke back-to-school campagne basisschoolscholieren centraal en creëerde awareness voor het schoolassortiment. Hiermee pakte Intertoys de positie als dé schoolexpert voor basisscholen.
Voor/over product of dienst
Om de uitdaging aan te gaan en deze positie te pakken, werd er een campagne-pagina ontwikkeld die de positionering als schoolexpert van Intertoys verduidelijkte. Op de campagne-pagina stonden inspiratie en verleiding centraal om het volledige school-assortiment van Intertoys te ontdekken. Daarnaast konden de kinderen, door het inzenden van hun gegevens en een persoonlijke motivatie, meedoen aan een win-actie.
Doelgroep(en)
Zowel basisschoolkinderen als ouders behoorden tot de doelgroep van de campagne. Een vergeten doelgroep wat betreft schoolspullen. Enerzijds gaf deze campagne het merk Intertoys een boost onder de jonge generatie door in te spelen op de trend van het vloggen. Anderzijds raakten ouders gemotiveerd om nieuwe schoolspullen te kopen bij Intertoys. Daarnaast waren scholen ook onderdeel van de doelgroep van deze campagne. Kortom een actie van Intertoys, van de deelnemende kinderen, voor de hele school