Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Extreme Roadtrip
Opdrachtgever:
Renault Nederland
Bureau:
branded entertainmentbureau FUSE (OMD) (Lex van Bakel en Alle Wijmenga)
Datum eerste publicatie:
24/11/2015
url:
http://www.extremeroadtrip.nl/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Marjolein Ruitenbeek, Jelmer Wind, Maarten Evers
Art Direction / Design:
Towel Media
Copy / Redactie:
Towel Media
Interaction Design:
Livewall
Technische realisatie:
Livewall
Account:
Marjolein Ruitenbeek, Esmé Nikolic, David Brinkman (RTL Nederland)
Verantwoordelijk bij klant:
Jos van den Bergh en Valerie Vliet (Renault Nederland)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Renault zocht voor de lancering van de nieuwe Renault Kadjar een branded content partnership om de marketingboodschap Stop Watching, Start Living te communiceren en de doelgroep te inspireren en activeren. Renault wilde het extreme sports domein claimen om de Renault Kadjar te positioneren als een stoere, sportieve auto. We ontwikkelden samen een 360°-campagne: een multiscreen format waarin 3 vrienden, extreme sporters, in de Renault Kadjar door Frankrijk reizen langs extreme sport locaties.
Voor/over product of dienst
De Renault Kadjar: een sportieve auto met een stoere voorkant, zekere blik en krachtige grille. Hij nodigt uit tot actie, om verder te gaan en nieuwe dingen te ontdekken. De auto wordt in Renaults marketingcampagne gepositioneerd binnen het extreme sports domein. Voor het branded content partnership waren betrokkenheid, inspiratie en activatie belangrijke doelstellingen waarbij innovatie, content creatie en social integratie essentiële voorwaarden vormden. Dit format verbond al deze wensen.
Doelgroep(en)
De verkoopdoelgroep van de Renault Kadjar is mannen 40+, wonend in een vinex-wijk, met een kantoorbaan. Ze kijken thuis op de bank naar sport of gaan de sportschool in en zouden graag wat stoerder willen zijn, de wereld intrekken. Renault spreekt hen aan met de boodschap: kom uit je comfort zone en ga er op uit. De communicatiedoelgroep is 30+ en daar richt Extreme Roadtrip zich op. We kozen 3 hosts van rond de 30 jaar, waar de kijker zich mee wil identificeren.