Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dr. Oetker Pizzaburger
Opdrachtgever:
Dr. Oetker
Bureau:
Yune
Datum eerste publicatie:
16/03/2015
url:
http://www.pizzaburger.nl
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Lennart de Jong
Art Direction / Design:
Michael Maaskamp
Copy / Redactie:
Lennart de Jong, Jasper Stronks
Interaction Design:
Lennart de Jong, Jasper Stronks
Technische realisatie:
Partout
Account:
Robert Doggers, Nienke van der Maar
Verantwoordelijk bij klant:
Gerben Peters, Marij Luijckx


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
De Pizzaburger, een combinatie van een pizza en een hamburger, is natuurlijk de handigste uitvinding ooit (sinds gesneden brood). Om hier online aandacht voor te vragen, gaan de mannen van Pizzaburger daarom op zoek naar onhandige zaken in het leven en vinden daar een oplossing voor. Op basis van input van de community werden oplossingen bedacht en op pizzaburger.nl gepresenteerd in de vorm van video’s, foto’s en artikelen. Soms echt handig, soms hilarisch vergezocht.
Voor/over product of dienst
De Pizzaburger is een nieuwe productcategorie en combineert de smaak van een pizza en het gemak van een hamburger. Lekker, en bovendien makkelijk met 1 hand te eten zonder te knoeien. Man, man, man wat handig! Dit product moet jonge mannen aanspreken.
Doelgroep(en)
De belangrijkste doelgroep voor deze online campagne is jonge mannen van 16-25 jaar.